برنامه اشتغال 5/2 میلیونی، معیار مردمی بودن

محمود احمدی‌نژاد در دور چهارم سفرهای استانی خود به کهکیلویه و بویر احمد رفت و بیشتر وقت سخنرانی‌هایش را باز هم به موضوع اشتغال اختصاص داد. رییس جمهور در نهمین ماه سال بار دیگر تاکید کرد که ایجاد ۵/۲میلیون شغل در سال ۹۰ با اتکا به منابع طبیعی و نیروی جوانی شدنی است. او درباره منتقدان ایده ۵/۲ میلیون شغلی نیز گفت: «کسانی که یاس و تفرقه ایجاد کنند و بخواهند انگیزه‌ها و امیدها را از بین ببرند و دائما بگویند «نمی‌شود» و هرجا که دستشان برسد مانع‌تراشی کنند و به جای عادلانه عمل کردن، پارتی‌بازی کنند، با ملت ایران نیستند.» او همچنین تلویحا کسانی را که وعده ایجاد اشتغال را نشدنی می‌دانند افرادی دانست که به دنبال پست و مقام هستند. او گفت: با این معیار می‌توان سنجید که چه کسانی با ملت ایران هستند و چه کسانی به دنبال پست و مقام و ثروت هستند.

هر کس دلسوز است باید کمک کند

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در سفر استانی خود به کهکیلویه و بویر احمد و در شهر یاسوج در ابتدای سخنان خود با اشاره به سازندگی سرزمین ایران، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارها در این راستا ایجاد اشتغال و ریشه‌کن کردن بیکاری از سرزمین مقدس ایران است. به لطف خدا همه‌ امکانات برای ایجاد اشتغال موجود است. از منابع طبیعی، منابع مالی و علم و دانش گرفته تا مهم‌تر از همه، حضور جوانان برومند و بااستعداد ایرانی.

رییس دولت دهم با تاکید بر اینکه «امروز همه قوا، دولت و ملت باید دست به دست هم دهند»، تصریح کرد: هر کس حقیقتا دلسوز ملت و کشور است، امروز باید به برنامه‌ اشتغال‌آفرینی دولت کمک کند. با این معیار می‌توان مدعیان و سیاستمداران را سنجید.

هر کس بگوید نمی‌شود، با ملت نیست

وی ادامه داد: در شرایطی که حدود ۵/۲ میلیون جوان فاقد شغل در کشور حضور دارند، مهم‌ترین کار، ایجاد اشتغال است. هر کس از برنامه اشتغال حمایت کند و به دنبال برداشتن موانع باشد دلسوز ملت و جوانان ایرانی است و هر کس یاس و تفرقه ایجاد کند و بخواهد انگیزه‌ها و امیدها را از بین ببرد و دائما بگوید «نمی‌شود» و هرجا که دستش برسد مانع‌تراشی کند و کاری را که باید انجام دهد، انجام ندهد و به جای عادلانه عمل کردن، پارتی‌بازی کند، اینها با ملت ایران نیستند.

احمدی‌نژاد گفت: با این معیار می‌توان سنجید که چه کسانی با ملت ایران هستند و چه کسانی به دنبال پست و مقام و ثروت هستند. امسال دولت اعلام کرده که باید ‌‌٥/ ‌٢ میلیون شغل ایجاد شود و ما در این راه مصمم بوده و در خدمت جوانان و مردم ایران هستیم.

رییس دولت دهم تصریح کرد: کار ما پشتیبانی کردن، ارائه تسهیلات، مجوز و آموزش‌های لازم است و کسی نباید میان جوانان فرقی قائل شود. در هر شهر یا استان و هر جای ایران اگر کسی پیدا شود که میان مردم فرق بگذارد همه بدانند که این متعلق به دولت و ملت نیست و آقای استاندار باید گوشش را بپیچاند.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به مردم گفت: وظیفه شما این است که کمر همت ببندید، آستین‌ها را بالا بزنید؛ چراکه ما و شما در کنار هم ان‌شاءالله ایران را بسازیم و ریشه‌ بیکاری را از ایران عزیز محو و نابود کنیم.

تک‌تک نامه‌های شما را پاسخ می‌دهیم

رییس‌جمهور همچنین درخصوص نامه‌های ارائه شده از سوی مردم به وی افزود: برخی از مردم می‌گفتند که پاسخی به این نامه‌ها داده نشده و به آنها رسیدگی نشده است. شما نامه‌ها را به همکاران ما بدهید ما همه نامه‌های شما را دسته‌بندی می‌کنیم و به تهران می‌بریم. آقای بقایی و خود بنده هم در خدمت شما هستیم و به فضل الهی تک‌تک نامه‌های شما را پاسخ می‌دهیم و امیدواریم این نامه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

با ملت ایران درست صحبت کنید

وی همچنین با بیان اینکه «حل مشکلات امروز جامعه بشری در گرو پیروی از مکتب امام حسین (ع) است»، گفت: اگر پیام امام حسین(ع) را به ملت‌ها بفرستند و اگر این پیام به جوامع بشری برسد و ملت‌ها قدر خود، عزت، انسانیت، کرامت و آزادگی انسان را بشناسند و در مقابل قدرت‌های زورگو بایستند و از آزادی و عدالت دفاع کنند، در عرض چند ماه قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا، صهیونیست‌ها و متحدین آنها از جهان ریشه‌کن می‌شوند.

وی با بیان اینکه «من می‌خواهم از زبان شما خطاب به آنها مطالبی را مطرح کنم»، گفت: کلام اول نصیحت است، خجالت بکشید، با ملت‌ها و ملت ایران این‌گونه صحبت نکنید، این چه طرز صحبت کردن است، از موضع خودخواهی و بی‌ادبی با چه کسی حرف می‌زنید، با یک ملت بزرگ،‌ با یک ملت بافرهنگ و تمدن‌ساز،‌ با یک ملت پیرو پیامبر و امام حسین(ع)، ‌خجالت بکشید و این رفتار خود را اصلاح کنید. شما راهی جز گفت‌وگو و همکاری با ملت ایران ندارید و این به نفع خود شماست، دست از این رفتار و گفتار بردارید و به این ملت بزرگ احترام بگذارید و این به نفع شماست.