سردار محمد حجازی ، معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر دادگاه حکم دهد که فلان ملک متعلق به فلان شخص است و باید تحویل داده شود ضوابط در نیروهای مسلح این است که باید از فرمانده کل قوا اذن بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجازی در همایش سراسری مشترک سازمان اوقاف و نیروهای مسلح اظهار کرد: به دلیل اینکه نیروهای مسلح شاید بیشترین اراضی را در اختیار داشته باشند طبعا مشکلاتی نیز با برخی سازمان‌ها و مردم و تملک اراضی جدید خواهند داشت. وی افزود: اما گاهی مشاهده می‌شد در خصوص این اختلافات بین دستگاه‌هایی که هر دو زیر نظر ولی امر مسلمین هستند مشاجره‌ای صورت می‌گرفت و اینها به محاکم قضایی کشیده می‌شد، در حالی که این به نوعی یک دعوا در داخل خانواده بود و ارجاعش به محاکم قضایی پسندیده نیست. وی افزود: به همین منظور مطرح شد که از ارجاع این موارد به دستگاه قضایی بپرهیزیم که مورد استقبال سازمان اوقاف نیز قرار گرفت و حاصل آن تفاهم نامه‌ای بین نیروهای مسلح و این سازمان شد.

حجازی تصریح کرد: بالاخره باید برای اراضی‌ای که در دست نیروهای مسلح است و همین‌طور اراضی نیروهای مسلح که در دست دیگران است تعیین تکلیف صورت بگیرد.