روسیه: ادعای آمریکا درباره تهدید اروپا از جانب ایران پوچ است

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه تاکید کرد که ادعاهای دولت آمریکا درباره تهدید اروپا از جانب ایران و کره شمالی پوچ است و دلایل مطرح شده از سوی واشنگتن در این زمینه صحت ندارد. به گزارش ایلنا، پاتروشف در گفت‌وگو با روزنامه روسی «ارگومنتی‌ای فاکتی» تصریح کرد: روشن است که سامانه موشکی آمریکا علیه روسیه و چین است و این دو کشور را تهدید می‌کند. پاتروشف گفت: طرح تدوین شده برای استقرار سامانه موشکی آمریکا شامل استقرار کشتی‌های جنگی حامل موشک‌های رهگیر در سواحل روسیه و همچنین ایجاد ایستگاه‌های رهگیری سامانه موشکی دفاعی در جوار مرزهای روسیه است. وی افزود: با وجود دلایل قانع‌کننده‌ای که روسیه ارائه کرده است، شرکای آمریکایی ما ارائه ضمانت حقوقی به مسکو در زمینه هدف قرار نگرفتن روسیه از جانب سامانه موشکی اروپا را رد می‌کنند.

پیامدهای فاجعه‌بار حمله به ایران

در همین حال، ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا معتقد است حمله آمریکا یا رژیم صهیونیستی به ایران رویداد فاجعه باری برای منطقه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری نووستی این دیپلمات روس که روز دوشنبه با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: چنین اقدامی نه فقط برای منطقه «بلکه در عرصه گسترده‌تری» نیز پیامدهای فاجعه باری را به بار خواهد آورد.