محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه لوون جاگاریان سفیر جدید روسیه را برای تقدیم استوارنامه‌اش به حضور پذیرفت. در این دیدار، رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران و روسیه می‌توانند کشورهای مقتدر و موثری در مناسبات جهانی باشند، گفت: برخی قدرت‌های زورگو و زیاده خواه کشورهایی همچون ایران و روسیه را مانعی در برابر خود می‌دانند و از اینکه این دو کشور قدرتمند و پیشرفته باشند، در هراس بوده و به روش‌های مختلف به دنبال ایجاد مانع در مسیر حرکت دو کشور و سایر ملت‌های مستقل هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد روابط تهران- مسکو را ممتاز،گسترده و روبه گسترش دانست و گفت: شرایط کنونی جهان ایجاب می‌کند که دو کشور مناسبات و همکاری‌های خود را در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت حداکثری ارتقا دهند.

رییس‌جمهور با تاکید برضرورت نگاه راهبردی در ارتقای سطح روابط دو کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش بیش از پیش روابط با روسیه استقبال کرده و از هر آنچه در ارتقای روابط میان دو کشور تاثیرگذار باشد، پشتیبانی می‌کند.

لوون جاگاریان سفیر جدید روسیه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌جمهور کشورمان، روابط ایران و روسیه را دوستانه و در سطح بالا و گسترده‌ای برشمرد و گفت: تهران و مسکو نسبت به مسائل جهانی رویکرد یکسانی دارند و ما آماده گسترش روزافزون این روابط ثمربخش هستیم.