نمایندگان مجلس با ۱۴۱ رای موافق، موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه را به تصویب رساندند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته با تصویب ماده واحده این موافقتنامه مقرر کردند، موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده ‌شود. موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه شامل ۲۳ ماده است که به امضای وزرای بازرگانی و امور خارجه رسیده است.

نمایندگان مجلس، قبل از بررسی جزئیات این لایحه، با در اولویت دستور‌ کار ‌قرار گرفتن این لایحه با رای بالایی موافقت کردند.

بروجردی: از دولت سوریه حمایت کنیم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دفاع از در اولویت قرار گرفتن لایحه تجارت آزاد بین ایران و سوریه در جلسه علنی مجلس گفت: به طور طبیعی ایران به عنوان کشوری اسلامی و انقلابی از ملت و دولت سوریه در مقابل توطئه‌های آمریکا حمایت می‌کند و بر این اساس تقاضا داریم لایحه موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و جمهوری عربی سوریه با رای نمایندگان مجلس در اولویت تعیین دستور قرار گیرد.

علاءالدین بروجردی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با همه هم‌پیمانانشان سوریه را تحت فشار قرار داده‌اند، ‌اظهار کرد: حمایت از سوریه در مقابل توطئه‌های آمریکا «لازم» است و ملت و دولت سوریه در مقابل توطئه‌های آمریکا مقاوم هستند.