استاندار تهران با تایید وجود باندهای مافیایی متکدیان تهران گفت: متاسفانه مافیای تکدی‌گری برخی از اتباع بیگانه را که نقص عضو داشته یا وضعیت ظاهری مفلوک دارند گزینش کرده و پس از دوره‌های آموزشی برای تکدی‌گری به خیابان‌ها می‌فرستند. مرتضی تمدن در گفت‌وگو با مهر با تایید فعالیت و ماهیت وجودی مافیای تکدی‌گری در پایتخت گفت: وزیر کشور استانداری‌ها را موظف کرده که در بحث تکدی‌گری وارد شوند و من تردید ندارم که این پدیده در تهران سازمان یافته است.

وی افزود: اگر بخواهیم خیلی در مورد متکدیان تهرانی ارفاق کنیم، می‌توانیم بگوییم که تنها ۲۰ درصد متکدیان تهرانی نیازمند هستند. استاندار تهران در پاسخ به اینکه چه کسی مسوول برخورد با باندهای مافیایی متکدیان تهرانی است، گفت : بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری تهران مسوول برخورد با این پدیده هستند.

استاندار تهران در مورد نحوه مقابله با پدیده روسپیگری در تهران گفت: مقابله با این پدیده غیرشرعی، خلاف عرف و مغایر با قانون باید به صورت مطالعه شده و علمی و فرهنگی باشد و با برخورد پلیسی نمی‌توان این چالش را برطرف کرد. تمدن در ادامه گفت: ۹/۹۹ درصد جامعه پاکدامن وعفیف هستند و تنها برای برخورد با یک دهم درصد نمی‌توان جامعه را ملتهب کرد.