آیت‌الله مهدوی‌کنی بار دیگر در اظهاراتی به بیان گلایه‌هایش از جبهه پایداری پرداخت و در عین حال از شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مهدوی‌کنی در گفت‌و‌گویی با مجله پاسدار اسلام با اشاره به اینکه یکی از اعضای جبهه پایداری، به وی گفته است «ما شما را خیلی قبول داریم»، اظهار کرد: من هم به او گفتم «شما می‌خواهید مرا مثل بودا کنید!» بودا یک مجسمه است و بودایی‌ها می‌روند و پایش را می‌بوسند و از این کارها، ولی حرفش را گوش نمی‌کنند. شما هم می‌گویید آیت‌الله مهدوی‌کنی را قبول داریم، آدم خوبی است، ولی به حرفش گوش نمی‌دهیم. آیت‌الله مهدوی بودایی به درد نمی‌خورد. می‌گویم آقا بیایید همه با هم باشیم، همدیگر را حذف نکنیم. من مطمئنم مقام معظم رهبری هم این را می‌پسندند که همه با هم باشیم. وی افزود: مقام معظم رهبری در این کارها وارد نمی‌شوند و دخالت نمی‌کنند، منتها در بیانات خود به این اصول اشاره کردند. مهدوی کنی خاطرنشان کرد: بنده به دوستان جبهه پایداری می‌گویم شما می‌گویید گفتمان ما غیر از گفتمان دیگران است، ما عدالتخواهیم، ساده‌زیستی را می‌‌خواهیم، دشمن‌ستیزی را می‌خواهیم، ولایت را می‌‌خواهیم. به آقای حسینیان گفتم: «مگر ما ظلم را می‌خواهیم که شما عدالت را می‌خواهید؟ مگر ما تجمل را می‌خواهیم؟ مگر ما می‌خواهیم با آمریکا بسازیم؟ یا مگر ما رهبری را قبول نداریم؟ چرا به شکل اختصاصی می‌گویید این گفتمان ماست؟» گفتند: «ما جنبه‌های مثبت خودمان را می‌گوییم». گفتم: «جنبه مثبت شما معنا دارد. اگر چیزی اختصاصی نیست، بگویید این گفتمان اصولگراهاست و ما هم داریم. جلسات داشته باشید، ولی جلساتی که مفهومش جدایی و افتراق است، نداشته باشید»، ولی آقایان کم‌لطفی کردند. الان هم هر وقت از من می‌پرسند، می‌گویم آقایان خوب هستند. در حرم امام ‌رضا«ع» یکی از من پرسید:‌«آقای مهدوی! این پایداری‌ها چطورند؟» گفتم:«خیلی خوبند». گفت:«پس چرا حرف‌هایشان را قبول نمی‌کنید؟» گفتم:‌ «مگر چه می‌گویند؟» گفت:«می‌گویند گفتمان ما عدالت است». گفتم:«مگر ما می‌گوییم ظلم است؟ ما هم که همین را می‌گوییم». به آقای حسینیان گفتم: «شما یک‌جوری صحبت کرده‌اید که بنده شده‌ام طرفدار ظلم! مثل آقایان مجمع روحانیون که آمدند گفتند ما مخالف آمریکا هستیم و ما را آمریکایی کردند!»

شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات

رییس مجلس خبرگان تصریح کرد: من می‌گویم اگر رهبر را قبول دارید، ایشان می‌گویند هر کس آمد و گفت من این اصول و قانون اساسی و انقلاب و اسلام و رهبری را قبول دارم، حتی اگر اختلاف سلیقه با من هم دارد، نباید از انقلاب طرد شوند. پرسیدیم اصلاح‌طلب‌ها چطور؟ [رهبری] گفتند اگر آمدند و اقرار به اشتباه کردند، مساله‌ای نیست، ولی نه اینکه بگویند ما می‌خواهیم بیاییم در انتخابات و از نان پخته شده استفاده کنیم. بیایند و بگویند ما در برهه‌ای اشتباه کردیم و حالا هم فهمیده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم آن اشتباهات را تکرار کنیم.