برگزاری مراسم عاشورای حسینی در سراسر کشور

سراسر کشور روز گذشته در عاشورای حسینی عزادار و سوگوار حضرت سیدالشهداء (ع) و دیگر شهیدان کربلا بود. به گزارش واحد مرکزی خبر از سراسر کشور، مردم ایران اسلامی با تشکیل دسته‌های عزاداری، به یاد مصائب شهیدان کربلا و غریبی حضرت زینب (س) و فرزندان حضرت سید الشهداء (ع) با قلب‌هایی اندوهگین بر سر و سینه زدند و اشک ماتم می‌ریختند. سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)

با مرثیه خوانی، مقتل‌خوانی و تعزیه خوانی در سوگ سرور و سالار شهیدان و برادر باوفایش علمدار و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)، ضمن تبیین حوادث روز عاشورا، صحنه‌های بی‌بدیل دیگری از حماسه یاران حضرت سیدالشهداء بویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به تصویر کشیدند.

همچنین زائران و مجاوران حرم‌های حضرت ثامن‌الحجج (ع) در مشهد، حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز و دیگر امامزادگان در مناطق مختلف کشورمان، ضمن قرائت زیارت عاشورا، در سوگ شهیدان کربلا و غم غریبی حضرت زینب (س) و فرزندان سیدالشهداء (ع) عزاداری کردند. همچنین، در بیوت مراجع معظم تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب نیز نظیر چنین مجالس سوگواری برپا شد.

همچنین در این روز تعداد زیادی از عزاداران حسینی در سراسر کشور با اهدای مقداری از خون خود، حس نوع‌دوستی خود را به نمایش گذاشتند. سوگواری میلیون‌ها عاشق اباعبدالله الحسین(ع) با اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا، در مکان‌های عزاداری ادامه یافت. محمود احمدی نژاد هم به همراه جمعی از اعضای هیات دولت شب عاشورا، پس از زیارت امامزادگان حرم عبدالعظیم

حسنی (ع) در جمع عزاداران سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در این حرم حضور یافت.