خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مجلس ما امروز نماد مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مصوبه کاهش ارتباط با انگلیس، ضمن اینکه این مصوبه را از قدم‌های مثبت مجلس دانست، افزود: انگلیسی‌ها سابقه ۱۰۰ ساله خیانت به ایران را دارند و اگر قرار باشد خیانت‌های این کشور شمرده شود، مثنوی هفتاد من خواهد شد. امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آنها هر کاری که توانستند علیه انقلاب انجام دادند. اگر کاری نشده، نه اینکه نخواستند، بلکه نتوانستند. همچنین دیدیم که در فتنه سال ۸۸ معرکه‌گردان بودند. چنانچه وزیر محترم اطلاعات وقت گفت که از برخی ستادها بیش از ۱۰۰ بار با سفارت انگلیس ارتباط برقرار شده است.

وی افزود: آنها آنچه توانسته‌اند علیه این مردم انجام داده‌اند و آخرینشان هم تحریم یکجانبه بانک مرکزی بود که البته بسیار بی‌ثمر است و اثر نمادین دارد؛ چرا که ما با انگلیس و آمریکا روابطی نداریم که این تحریم‌ها بخواهد برای ما کمرشکن باشد. بنابراین انگلیس نیاز به گوشمالی داشت.

خاتمی گفت: حرفی که ما داریم این است؛ شورای امنیت بیشتر از این خود را رسوا نکند. به اتفاق، بیانیه علیه ایران دادند، یعنی با طناب پوسیده انگلیس به چاه رفتند. ما به کشورهای اروپایی هم می‌گوییم تا بشنوند آمریکا و انگلیس می‌خواهند هزینه‌هایشان را با شما سرشکن کنند و همان نفرتی که مردم از آنها دارند از شما هم داشته باشند.