علیرضا شیخ عطار، سفیر ایران درآلمان گفت: ادعای اخیر روزنامه بیلد علیه ایران درباره برنامه‌ریزی برای انجام عملیات علیه مراکز آمریکایی در آلمان، ادامه سریال دروغین ترور سفیر عربستان در واشنگتن است. شیخ عطار در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ادعا که از سوی روزنامه وابسته به جریانات صهیونیستی درآلمان مطرح شده است، ادامه ادعاهای قبلی درباره طرح ترورسفیرعربستان درواشنگتن و ادعای یافته‌های جدید در باره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان است. وی گفت: این ادعا هم به نظر می‌رسد که توسط همان کسانی که سناریو خنده‌دار و مسخره ترور سفیر عربستان را طراحی کرده بودند، صورت گرفته است. شیخ عطار درباره شماره پرونده درج شده از سوی روزنامه بیلد در باره اتهام ادعایی خود علیه ایران گفت: در متن این خبر نیزمشخص بود که در آن اسم ایران برده نشده و تحلیل این روزنامه یک دروغ است. ما رسما آن را تکذیب کرده و تهدید کرده‌ایم که در صورت عدم درج این تکذیبیه از این روزنامه شکایت می‌کنیم.

جنگ روانی آلمان علیه ایران

اما ماجرا از آنجا آغاز شد که هارلد رانگه،‌ دادستان کل آلمان در دادگاه کارلسروهه در جمع خبرنگاران ادعای دستگیری یک تاجر آلمانی به اتهام جاسوسی برای دیپلمات‌های ایرانی در برلین و مشارکت در توطئه‌ حمله به پایگاه‌های آمریکا در خاک آلمان در صورت حمله به این کشور را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، رانگه‌ مدعی شد: دادستانان آلمانی تحقیقاتی را در خصوص اتهاماتی درباره توطئه ایران برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در خاک آلمان آغاز کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، دادستان کل آلمان به پرونده‌ای اشاره می‌کرد که به منظور بررسی جرایم یک تاجر آلمانی دستگیر شده به اتهام جاسوسی به جریان افتاده است. روزنامه «بیلد» آلمان گزارشی را منتشر کرده و در آن مدعی شده است: عوامل ایران در حال آماده شدن برای حمله به پایگاه‌های هوایی آمریکا در آلمان در صورت حمله آمریکا به ایران هستند. دادستان کل آلمان در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: کاملا صحت دارد که تحقیقاتی درباره موضوع مطرح شده در این روزنامه آغاز شده است.

با این حال، عصر دیروز خبرگزاری مهر گزارش داد: دفتر دادستانی فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ شواهدی مبنی بر ادعای دست داشتن ایران در این توطئه وجود ندارد.