گزارش علیشیری از اقبال خارجی‌ها به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی ایران

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از استقبال بی نظیر سرمایه‌گذاران خارجی شرکت کننده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران برای حضور در پروژه‌های نفتی کشور خبر داد. بهروز علیشیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۶۰ درصد سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تمایل خود را برای حضور در پروژه‌های نفتی ایران اعلام کردند. به گفته وی از ۶۰ درصد سرمایه‌گذارانی که تمایل خود را برای حضور در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اعلام کرده‌اند، عده‌ای در حاشیه همایش مذاکراتی با مدیران نفتی کشور انجام دادند و عده‌ای نیز با پر کردن فرم‌های مورد نظر اقدام به ثبت‌نام در این زمینه کرده‌اند. رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران اظهار کرد: خوشبختانه یا متاسفانه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، بخش نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

به گفته‌ وی، در هفته‌ گذشته (همزمان با اجرای همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران) ۱۰ شرکت خارجی برای حضور در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با مدیران نفتی کشور مذاکراتی را انجام داده‌اند. علیشیری همچنین از انعقاد قرار‌دادهای سه میلیارد دلاری و ۴۰۰ میلیون دلاری برای دو پروژه نفتی و پتروشیمی قبل از برگزاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزیر نفت پیش از این از واگذاری ۲۱ میدان نفت و گاز تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داده و اعلام کرده بود که این وزارتخانه آمادگی واگذاری میادین، پروژه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی را به بخش خصوصی داخلی و خارجی دارد.