هشدار درباره  چالش‌های امنیتی انتخابات

عکس: سایت خبری رسا

دنیای اقتصاد - همایش سراسری «انسجام داخلی، اقتدار جهانی» با حضور وزیر اطلاعات، رییس سازمان انرژی اتمی و مدیرمسوول روزنامه کیهان در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد. وزیر اطلاعات در این همایش گفت: دشمن سعی دارد از فرصت انتخابات استفاده کرده و ما را با چالش‌های امنیتی روبه‌رو کند. در عین حال حسین شریعتمداری نیز گفت: جریان انحرافی به خودی خود عددی نیست و در اندازه‌‌ای نیست که بتواند در مقابل نظام اسلامی قد علم کند. حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در همایش «انسجام داخلی و اقتدار جهانی» اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در راه است و دشمن سعی دارد از این فرصت استفاده کرده و ما را با چالش‌های امنیتی روبه‌رو کند. به گزارش مهر، وزیر اطلاعات گفت: برخی جریانات فتنه و منحرف در مرحله انطباق فکری بودند و بر گفتمان با یکدیگر مشکل داشتند. این در حالی است که حاکمیت براساس نظام ولایت است و در ادامه راه آن زایش‌ها و رویش‌هایی خواهد بود.

تغییر شکل جریان انحرافی

وی افزود: جریان انحرافی درآستانه نهمین انتخابات مجلس برای حضور در صحنه تغییر شکل می‌دهد، به طوری که آنها دم از صحبت‌های امام(ره) خواهند زد و افکار ایشان را برای مردم به میان خواهند آورد. وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری باز هم فتنه‌گران و سرویس‌های اطلاعات کشورهای بیگانه و اروپایی شکست خواهند خورد و البته وضعیت آنها آشفته و به هم ریخته است. مصلحی گفت: سرویس‌های خارجی به دنبال آن هستند که اگر مردم به صورت پررنگ در انتخابات حضور یابند، بگویند در انتخابات تقلب شده است و اگر حضور کم رنگ باشد، سعی می‌کنند که مهره‌های خود را جلو ببرند.

مصلحی تصریح کرد: دشمنان برای اینکه نقش‌ خود را در این انتخابات پررنگ کنند، سعی دارند مردم و مسوولان ما را از درون مشغول کنند تا بتوانند به نتایج دلخواه خود که همان روی کار آمدن مهره‌های خودشان است، برسند.وی خاطرنشان کرد: دشمن با توجه به نزدیک بودن انتخابات سعی دارد در رسیدن به اهداف خود جریان فتنه را احیا کند و پروژه براندازی خود که در سال ۸۸ قرار بود انجام شود را مجددا از سرگیرد.

مخالفان نظام کجا می‌خوابند؟

وی گفت:‌ طبق اطلاعات واصله بیشتر کسانی که در خارج علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند شب‌ها در پارک‌ها و خیابان‌ها می‌خوابند. وی عنوان کرد: آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است آن است که افرادی قصد دارند از طریق احزاب سیاسی دیگر در انتخابات شرکت کنند. مصلحی گفت: اوباما در آخرین اظهارات خود برای ایران یک چمدان اینترنتی طراحی کرد، ولی این چمدان وارد ایران شد و دیدند که هیچ کارآیی در ایران ندارد. البته ما قبل از آنکه اوباما این چمدان را معرفی کند اطلاعات دقیقی را از آن در اختیار داشتیم.

در آستانه دستگیری خاوری بودیم

وزیر اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت خاوری نیز گفت: متاسفانه ما در آستانه دستگیری او بودیم، اما بعضی از رسانه‌ها با جوسازی کاری کردند که نتوانیم به راحتی وی را دستگیر و به کشور بازگردانیم. با این حال ما تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خاوری را هر چه زودتر به ایران برگردانیم.

فرقه‌های نوظهور؛ یکی از عوامل بروز فتنه ۸۸

وی به مهمترین تهدیدات علیه نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: مهمترین تهدیدات و آسیب‌ها فرقه‌های نو ظهور و عرفان‌های کاذب هستند که حتی می‌توان ریشه بسیاری از حوادث و فتنه‌ها را در این آسیب دید؛ به عنوان مثال جنگ نرمی که دشمن در فتنه ۸۸ راه انداخت در واقع یک جنگ نرم تمام عیار بود که گاهی به خیابان‌ها کشیده می‌شد و عامل اصلی بروز آن فرقه‌های نوظهور بودند. وی با اشاره به میزان رشد این عرفان‌ها در کشور، گفت: پیش از انقلاب فقط ۲ فرقه در ۱۲ استان فعالیت می‌کرد، ولی بعد از پیروزی انقلاب بیست فرقه ضاله در همه استان‌ها به طور جدی فعالیت می‌کنند و فضای عمومی برخی شهرها را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

کلیساهای خانگی تهدیدی برای جوانان

وی یادآور شد: امروز متاسفانه کلیساهای خانگی تهدیدی برای جوانان هستند و وزارت اطلاعات فعالیت جدی در این زمینه شروع کرده است، ولی حوزه باید وارد شود و جوانان را به راه راست هدایت کنند.

برنامه‌ریزی انجمن حجتیه برای ورود به مجلس

وی در ادامه اشاره‌ای هم به انجمن حجتیه کرد و افزود: این تشکیلات که برخلاف ادعا مسیر منحرفی را طی می‌کند بر قیام و ستیز با نظام، ولایت و امام ادامه می‌دهد و به‌رغم حرف‌های ظاهر فریبشان، با اپوزیسیون خارج از کشور هم صدا و هماهنگ شده اند و به نوعی انجمن حجتیه کج راهه ای مدرن است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اندیشمندان آمریکایی تقویت این انجمن را حرکتی مهم در براندازی نظام می‌دانند و از یک سو ورود به انتخابات آتی را برای این انجمن برنامه ریزی کرده و آن را حتمی می‌دانند و قصد دارند، داخل نظام نفوذ کنند.

اخذ امتیازات تجاری در دستور کار فرقه‌های انحرافی

وی تاکید کرد: امروز با دشمنانی روبه‌رو هستیم که نقشه‌ها و توطئه‌های خود را برای چندین سال آینده طراحی می‌کنند. در این میان اخذ برخی امتیازات تجاری و صنعتی و تولیدی و واردات کالاهای استراتژیک به داخل کشور را بر عهده تعدادی از گروه‌های عرفانی و فرقه‌های نوظهور گذارده‌اند تا بتوانند در بخش‌های مختلف دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نفوذ کنند.وزیر اطلاعات تصریح کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده رد پای چند سفارتخانه در این کارها وجود دارد و رفت و آمدهای قابل توجهی به قم صورت می‌گیرد که همه باید مراقب باشند، این رفت و آمد‌ها بسیار مشکوک است. مصلحی گفت: برخی سفارتخانه‌ها کار را فراتر برده و تلاش می‌کنند برای لیدرهای فرقه‌های انحرافی دکترای افتخاری بگیرند و بعد‌ها از آن استفاده کنند، البته فعالیت این گروه‌ها، به صورت مخفی و در قالب موسسه‌های خیریه صورت می‌گیرد و حتی اقداماتی برای مداوای بیماران خاص انجام داده و در این زمینه برای جذب مردم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جریان انحرافی با جن انگلیسی ارتباط دارد

حسین شریعتمداری؛ مدیر مسوول روزنامه کیهان نیز در این همایش و در پاسخ به سوالی پیرامون فعالیت جریان انحرافی در کشور اظهار کرد: جریان انحرافی به خودی خود عددی نیست و اینکه جریانی باشد که بتواند در مقابل نظام اسلامی قد علم کند در این اندازه نیست. ولی مشکلی که می‌تواند به عنوان آسیب مطرح باشد این است که جریان انحرافی به کانون‌های ثروت و قدرت متصل هستند و جابه‌جایی نیرو و هزینه‌های کلانی انجام می‌دهند. وی افزود: اینکه صحبت از جن و جن‌گیری می‌شود کسی انکار نمی‌کند، ولی اگر جنی با اینها در ارتباط باشد جن انگلیسی است. وی با بیان اینکه جریان انحرافی و جریان فتنه مواضع مشترک در برخی از مسائل با هم دارند، اظهار کرد: این جریان‌ها نهایتا به هم می‌پیوندند.

اگر مدیریت مقام معظم رهبری نبود همه چیز رفته بود

وی تصریح کرد: اگر مدیریت مقام معظم رهبری نبود همه چیز رفته بود به دلیل اینکه فتنه ۸۸ بسیار گسترده بود. شریعتمداری تاکید کرد: سران فتنه عددی نیستند و چیزی که مهم است عقبه فتنه ۸۸ است که از بیرون کشور هدایت می‌شد. وی با اشاره به همکاری برخی تئوریسین‌های جنگ نرم در آمریکا و انگلیس با برخی از اصلاح‌طلبان گفت: قبل از فتنه ۸۸ یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان آمریکا برای ارزیابی وضعیت اصلاح‌طلبان و ارائه مدل جنگ نرم وارد ایران شده بود. وی افزود: جان کین مسوول مرکز مطالعات دموکراسی در لندن هم در مهرماه ۸۸ برای ارزیابی شکست فتنه وارد کشور شد و با یکی از مراجع تقلید در قم دیدار کرد، ولی آن مرجع تقلید از ماهیت این شخص و دیدار اطلاعی نداشت.