اخطار می‌کنم؛ بی‌جهت فضای کشور را آلوده نکنید

دنیای اقتصاد- آیت‌الله آملی لاریجانی، رییس قوه‌قضائیه گفت: متاسفانه عده‌ای که منافع‌شان ظاهرا در خطر است تلاش می‌کنند با جوسازی‌های رسانه‌ای، فضای رسانه و فضای عمومی کشور را آلوده کنند تا شاید جوانب مساله فساد بانکی اخیر روشن نشود.

به گزارش روابط عمومی قوه‌قضائیه، رییس قوه‌قضائیه در جلسه مسوولان عالی قضایی به موضوع پیگیری فساد مالی بانکی اشاره کرد و گفت: قوه‌قضائیه مکرر اعلام کرده که این پرونده را با دقت و سرعت رسیدگی می‌کند. هر چند ابعاد این پرونده بسیار گسترده است و هر روز هم که جلو می‌رویم ابعاد جدیدی پیدا می‌شود که طبیعتا باید دیده و رسیدگی بشود. رییس قوه‌قضائیه افزود: متاسفانه عده‌ای که منافع‌شان ظاهرا در خطر است تلاش می‌کنند با جوسازی‌های رسانه‌ای، فضای رسانه و فضای عمومی کشور را آلوده کنند تا شاید جوانب مساله روشن نشود. این افراد یک روز برخی را تطهیر می‌کنند و روز دیگر عده‌ای را مقصر محسوب می‌کنند، اما گویا نمی‌دانند که ما یک دستگاه قضایی هم در کشور داریم که مسوول رسمی رسیدگی است و جای رسیدگی در روزنامه‌ها و مصاحبه‌ها نیست و لذا باید بدانند که دستگاه قضایی مقهور این جوسازی‌ها نخواهد شد.

رییس قوه‌قضائیه افزود: همه باید بدانند که ما نمی‌توانیم از مساله رسیدگی به این پرونده کوتاه بیاییم؛ حتی اگر کسانی هم صدایشان بلند ‌شود باز هم ما کار خود را انجام می‌دهیم و چون پای استیفای حقوق ملت در پیش است ما نمی‌توانیم در این مساله عقب‌نشینی کنیم. وی افزود: اینکه افرادی بگویند شما چرا کسانی را دستگیر می‌کنید چرا عده‌ای را احضار می‌کنید یا چرا بازداشت می‌کنید واقعا حرف‌های نادرستی است و من اخطار می‌کنم به این افراد که بی‌جهت فضای کشور را آلوده نکنند و در مسیری که نه به نفع خودشان و نه به نفع نظام است گام برندارند، چرا که کشور نیاز به آرامش و همدلی و وحدت دارد. رییس قوه‌قضائیه دستگاه قضایی را «نهاد موظف و مسوول در جمهوری اسلامی برای رسیدگی به اینگونه تخلفات و جرایم دانست» و گفت: هیچ حقی هم از حق عمومی مردم بالاتر نیست. ما موظفیم رسیدگی کنیم و اگر روزی کنار بکشیم و عقب‌نشینی کنیم، خیانت کرده‌ایم.