رییس‌جمهور روز گذشته در ادامه سفر استانی خود به تهران و در جمع مردم شهرستان پاکدشت نسبت به بحث‌های جدید درباره پرونده هسته‌ای و نیز مسائل پیرامون تحریم بانک مرکزی و اتهام پولشویی در این بانک واکنش نشان داد و خطاب به اروپا و آمریکا تاکید کرد: از این بی‌اخلاقی‌ها و کثافت‌کاری‌ها دست بردارید. خیال می‌کنند دنیا شهر هرت است، اما بدانید کوچک‌ترین دست‌اندازی به ذخایر ارزی ملت ما به منزله یک دزدی بزرگ است و ملت ما با انجام دهنده آن مثل یک دزد برخورد می‌کند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت:‌ نگاه کنید که چه کسانی در برابر پیشرفت‌های هسته‌ای ما بهانه‌جویی می‌کنند. وضع دنیا را ببینید فرهنگ و منطق سلطه‌گران به مسخره کشیده شده است، خودشان هزاران بمب اتم ذخیره کرده‌اند آن وقت ملت ما را به ساختن بمب اتمی متهم می‌کنند در حالی که ما بارها توضیح داده‌ایم، اما گویی آنها نمی‌شنوند و باید برخی سخنان را در گوش‌شان فرو کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: من بارها‌ گفته‌ام و باز هم می‌گویم ملت ما برای پیشبرد برنامه‌های خود نیازی به بمب اتم ندارد، اما این را هم بگویم که ما هیچ بمبی نداشته‌ایم و نداریم و نخواهیم داشت و نمی‌خواهیم داشته باشیم، اما اگر روزی ملت ما بخواهد بمب اتم بسازد از شما ترسی ندارد و مردانه می‌گوید که می‌خواهد بسازد، بمب اتم ما همین جوانان عزیز پاکدشتی هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تحریم‌های بانکی جدید علیه کشورمان گفت: بهانه می‌آورند و در سیستم بانکی کشور می‌خواهند اختلال ایجاد کنند، آنها می‌بینند که ذخایر ارزی ما زیاد است و سرعت پیشرفت کشور بالا است و کارهای زیادی در حال انجام است و خودشان در بحران هستند شروع به بهانه‌تراشی می‌کنند، آن ارباب بزرگ حرفی می‌زند و نوچه‌های او دنباله کار او را می‌گیرند، دولت آمریکا ۳۲ سال است که با ما رابطه‌ای ندارد و با چنین تحریمی برای او اتفاقی نمی‌افتد، اما تعجب از نوچه‌هایی اروپایی است که چشم بسته مثل نوکرهای بی‌اختیار حرف‌های او را تکرار می‌کنند. اگر سرمایه‌دارها خیانت و دزدی کرده‌اند و شما مشکل اقتصادی دارید، راه آن در این نیست که به پول‌های دیگران دست‌اندازی کنید.

وی به اتهام پولشویی بانک‌های کشورمان اشاره کرد و گفت: ملت ما چه نیازی به پولشویی دارد، پولشویی کار قاچاقچیان است که ریشه‌هایشان در اروپا و آمریکا است. هر کجا شما رفتید قاچاق موادمخدر ۱۰ برابر شد، شمایید که موادمخدر می‌فروشید و پنهان‌کاری می‌کنید، ملت ما نیاز به این کارها ندارد، خجالت بکشید، دست بردارید، فکر کردید با این دروغ‌ گفتن‌ها ملت ما را از حرکت به سمت قله‌های پیشرفت منصرف می‌کنید، ملت ایران ذره‌ای از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد احدی علیه حقوق ملت ما دست‌درازی کند.