سردار سلامی: موشک‌ بالستیک و پرنده رادار گریز دو پروژه مهم شهید مقدم بود

جانشین فرمانده کل سپاه، پروژه موشک‌های بالستیک زمین به دریا همچنین پرنده‌های رادار گریز پیشرفته ایران را از پروژه‌های مهم شهید حسن تهرانی مقدم عنوان کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، دیروز سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت سردار شهید تهرانی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به دو مورد از پروژه‌های مهم شهید تهرانی‌مقدم گفت: این شهید بزرگوار در این اندیشه بود که چگونه می توان ناوهای متحرک دشمن در دریا را با موشک‌های بالستیکی شکار کرد که در ورود به جو زمین چند برابر صوت سرعت دارند. این پروژه آنقدر شکست خورد تا در آزمایشی اعجاب‌انگیز این موشک هدف مورد نظر خود را با دقت صد در صد مورد اصابت قرار داد.

سلامی تصریح کرد: زمانی که شهید تهرانی‌مقدم روی پروژه پرنده‌های بدون سرنشین کار می‌کرد توانست در جلوترین تکنولوژی پرنده‌ای رادارگریز و کشف ناشدنی را بسازد که می‌تواند صدها کیلومتر پرواز کند و زیباترین تصاویر را از موقعیت‌های زمین تهیه نماید.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه شهید تهرانی‌مقدم خورشیدی بی‌غروب بود، گفت: نقش این شهید والامقام در اقتدار حقیقی و هویت بخشی به اقتدار موشکی کشورمان، نقشی ماندگار، ارزشمند و در خور تجلیل است.

وی افزود: سردار شهید تهرانی‌مقدم محور اصلی بنیانگذاری قدرت موشکی سپاه پاسداران بود که با ذهنی خلاق، مبتکر و نوآور قدم‌های بزرگی را تعقیب می‌کرد.