عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران ضمن تشریح حوادث روز دوشنبه ۳۰ آبان ماه در موسسه مطبوعاتی ایران، نسبت به بر هم خوردن فضای آرام کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، دادستان تهران گفت: در پی مصاحبه روز شنبه علی‌اکبر جوانفکر با یکی از روزنامه‌های کشور و طرح مسائل خلاف واقع و تنش‌آفرین، اطلاع حاصل شد که مشارالیه قصد دارد روز دوشنبه هم با برگزاری نشستی مطبوعاتی این اظهارات را تکرار کند. وی با بیان این که دادستانی تهران یکشنبه شب ـ یک روز قبل ـ از مجاری مسوول و رسمی کشور به نامبرده در خصوص بیان اظهارات اختلاف‌برانگیز با هدف تشویش اذهان عمومی هشدار داده است، اما ظاهرا این هشدار جدی گرفته نشد، اظهار کرد: در اجرای قانون دو تن از نمایندگان دادستان به محل مصاحبه مطبوعاتی وی اعزام شدند و پس از استماع اظهارات آقای جوانفکر و انعکاس به دادستانی تهران، مقرر شد نامبرده به دادسرا معرفی شود. به گفته جعفری دولت‌آبادی حسب گزارش واصله، متاسفانه به‌رغم ادعای قانون‌گرایی، وی در قبال دستور قضایی و اقدام ماموران مقاومت کرده و با تماس‌های تلفنی و حضور در جمع کارکنان موسسه، موجب تحریک کارکنان و ایجاد اخلال و بی‌نظمی در روند کاری روزنامه شد که پس از این حوادث حسب دستور دادستان، ماموران محل را ترک کردند.جعفری هم چنین در پاسخ به اظهارات جوانفکر در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های کشور مبنی بر استفاده ماموران دادستانی از گاز اشک‌آور و دستگاه‌های شوک الکتریکی، گفت که اساسا ماموران این دادستانی در ماموریت‌های محوله، مجاز به حمل وسایل مذکور نیستند. دادستان تهران در پایان با تاکید بر این که هرگونه اعتراض نسبت به صدور آرای قضایی باید از طریق مجاری قانونی پیگیری شود، نسبت به تکرار اعتراضات و اظهارات مشابه که موجب تحریک جامعه و بر هم خوردن فضای آرام سیاسی کشور شود هشدار داد.وی همچنین با تاکید بر آزاد بودن انتقاد سازنده در کشور، از مدیران مسوول روزنامه‌ها و سایت‌های خبری خواست در انعکاس این گونه اخبار از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

بازدید استاندار تهران از روزنامه ایران

در همین حال استاندار تهران و رئیس شورای تامین استان تهران ضمن ابراز تاسف از آنچه «هجوم به یک مکان فرهنگی و مطبوعاتی» خواند، گفت: با حمله‌کنندگان به روزنامه ایران برخورد قاطع می‌شود. به گزارش ایرنا، استاندار تهران پس از حادثه روزنامه ایران و تلاش برای بازداشت «علی اکبر جوانفکر» مشاور رییس‌‌جمهور، از ساختمان این روزنامه بازدید کرد و قول قطعی داد که با متخلفان و حمله‌کنندگان به روزنامه ایران برخورد قاطع و قانونی خواهد شد. «مرتضی تمدن» گفت: آنچه که در روزنامه ایران رخ داده، حادثه بسیار ناگواری است و آنچه که در اینجا صورت گرفته به هیچ وجه قابل توجیه نیست و دلیلی هم نداشته است که تمام مجموعه کارکنان به این شکل گسترده مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.