انتقاد جواد لاریجانی از قطعنامه کمیته حقوق بشر

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با انتقاد شدید از عملکرد بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، اظهار کرد: نمایش های بسیار مضحکی به اسم حقوق بشردر ادبیات رسمی سازمان ملل وارد شده است.

لاریجانی در حاشیه نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل که منجر به صدور قطعنامه ضد ایرانی شد، در گفت وگو با ایرنا حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در میان کشورهای امضا کننده قطعنامه کمیته سوم سازمان ملل را دلیلی بر فضاحت و رسوا بودن این قطعنامه دانست. وی با اشاره به قطعنامه پیشنهاد شده از سوی کانادا، آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: این قطعنامه مثل قطعنامه‌های مربوط به انرژی هسته‌ای و تروریسم با هدف فشار بر ایران تصویب شده و در واقع موج جدیدی از تخاصماتی است که آمریکا و متحدان غربی آن علیه ایران به راه انداخته‌اند.

وی افزود: سازمان ملل بسیار ضعیف است. به خصوص در دوره ریاست آقای بان کی مون به پایین‌ترین درجه از ضعف خود رسیده است، طوری که به نمایشی تبدیل شده است که بازیگران آن در پشت صحنه، کشورهای غربی هستند. البته این وضعیت به همین شکل باقی نخواهد ماند. ایران پرچمدار اصلاح ساختار سازمان ملل است.

لاریجانی همچنین در نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از رویکرد تبعیض‌آمیز برخی از کشورهای عضو این شورا، گفت: چرا نباید آمریکا و کانادا به خاطر موارد متعدد نقض حقوق بشر تحت فشار قرار گیرند. این نهمین سالی است که آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا به بهانه حقوق بشر، پیش نویس قطعنامه‌ای ضد ایرانی را به اعضای کمیته سوم سازمان ملل ارائه می‌دهند.