جوانفکر: بازداشت نشدم

دنیای اقتصاد- در حالی که ظهر دوشنبه بعد از برگزاری نشست خبری علی‌اکبر جوانفکر در روزنامه ایران برخی رسانه‌ها خبری را مبنی بر بازداشت او روی خروجی خود قرار دادند، ساعاتی بعد خبرگزاری تحت مدیریت جوانفکر بازداشت او را تکذیب کرد. در عین حال محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا نیز در گفت‌وگو با ایسنا بازداشت علی‌اکبر جوانفکر را تایید نکرد. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نوشت: با وجود اعلام برخی سایت‌های خبری مبنی بر بازداشت جوانفکر، ‌وی هم‌اکنون (بعد از ظهر دیروز) در محل موسسه مطبوعاتی ایران حضور دارد. ایرنا در ادامه نوشت: همزمان با حضور نیروهای دادستانی و ضابطین انتظامی در روزنامه ایران، کارکنان این روزنامه در حالی که سرود «کجایید ‌ای شهیدان خدایی» را سر می‌دادند، مانع از بازداشت جوانفکر شدند که با برخورد این نیروها مواجه شدند. در جریان این حادثه «مصیب نعیمی» مدیر مسوول روزنامه ایران بازداشت شد که بعد از ساعاتی آزاد شد.

بعد از آنکه خبرگزاری دولت، بازداشت جوانفکر را تکذیب کرد، خبرگزاری فارس خبری را روی خروجی خود قرار داد که خبر از توقف اجرای حکم بازداشت جوانفکر با رایزنی مقامات دولتی می‌داد. خبرگزاری فارس نوشت: در حالی که ضابطین قوه قضائیه به منظور بازداشت جوانفکر در محل روزنامه ایران حضور یافته بودند، اجرای این حکم بنا به دستور مقامات بالاتر قضایی فعلا متوقف شد.

توضیحات جوانفکر درباره اتفاقات روزنامه ایران

ساعتی بعد هم ایسنا گفت‌وگویی را با جوانفکر منتشر کرد که وی توضیحاتی در خصوص وقایع روزنامه ایران ارائه داد و گفت: به‌رغم حضور نیروهای دادستانی بازداشت نشده‌ام. علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه دوستانی از دادستانی به دفتر روزنامه ایران مراجعه کردند و به‌رغم اینکه آنها را دعوت به آرامش و صبر کردم تا اقدامات لازم در سطح بالا صورت بگیرد، ولی آنها حاضر به همکاری نشدند.

وی با بیان اینکه «آقای رییس‌جمهور نیز تلاش می‌کردند که این مساله به خوبی حل شود»، گفت: ولی آنها می‌گفتند ما دستور داریم. مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور ‌گفت: همکاران من در روزنامه ایران به شدت ترسیدند، تعدادی از آنها آسیب دیدند و من انتظار دارم با ورود رییس قوه‌قضائیه با افراد خاطی برخورد شود؛ چراکه این اقدام برای استحکام نظام ضرورت دارد.

وی گفت: آنها ملاحظه شرایط مرا نکردند، من نماینده دولت و مشاور رییس‌جمهور هستم و دولت یعنی نماینده مردم. آنها باید پاسخگوی این رفتار خود باشند. مرا هر گاه به دادگاه احضار کرده‌اند برای ارائه توضیحات رفته‌ام و اگر این‌بار نیز مرا می‌خواندند این کار را انجام می‌دادم و احتیاجی به این اقدامات نبود.