دنیای اقتصاد- سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در واکنش به اظهارات تهدید آمیز مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر تصمیم به اقدام نظامی علیه کشورمان گفت:‌ اشتباه اسرائیل در قبال ایران آرزوی بزرگ ما است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درخصوص تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران نیز اظهار کرد: از آرزوهای بزرگ ما این است که آنها دست به این کار بزنند؛ چون خیلی وقت است انرژی نهفته‌ای وجود دارد که علاقه‌مندیم آن را خرج کنیم و دشمنان اسلام و مسلمین را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بفرستیم. وی تصریح کرد: ارتقای توان موشکی ما به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و این کار برای همیشه ادامه خواهد داشت. سردار حاجی زاده با رد برخی شبهات مبنی بر دخالت سرویس‌های خارجی در حادثه اخیر یکی از پادگان‌های سپاه، گفت: خود آنها هم به‌خوبی می‌دانند که این اتفاق، یک حادثه کاری بوده و خیلی هم خوشحال نباشند، چون به هر حال امثال شهید تهرانی‌مقدم در مجموعه سپاه بسیار زیاد است. پیش از این، ایهود باراک ،وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه بار دیگر خواستار اقدام نظامی علیه ایران به سبب پافشاری بر حق مشروع هسته‌ای خود شده بود. باراک در گفت و گو با شبکه خبری «سی ان ان» مدعی شد: برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باید به اقدام نظامی علیه این کشور متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در ادامه جوسازی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران ادعا کرده بود: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیری عمیق را بر بسیاری از رهبران جهان گذاشت و همگان می‌دانند که زمان اقدام نظامی علیه ایران فرا رسیده است. باراک مدعی شد: گزارش آژانس نشان می‌دهد که آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی باید تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش دهند. این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی اخیرا در نشستی ادعا کرد گزارش اخیر صحت و درستی حرف‌های دولت‌های جهان از جمله اسرائیل درباره ایران و اینکه این کشور در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای است را

تایید کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان صهیونیست و مقامات غربی از جمله وزیر خارجه فرانسه به پیامدهای ماجراجویی علیه ایران اذعان و اعلام کرده‌اند: اقدام نظامی علیه ایران نتایج فاجعه باری را برای اسرائیل به همراه دارد که از مهم‌ترین این پیامدها می‌توان به مخدوش شدن چهره تل‌آویو در جهان عرب اشاره کرد. شلومو گازیت، رییس اسبق شورای اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز پیش‌تر در گفت‌وگو با روزنامه معاریو ضمن هشدار درباره نتایج مصیبت‌بار هرگونه ماجراجویی علیه ایران تاکید کرده بود: حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نتایج عکسی را در پی دارد که اولین پیامد آن فروپاشی اسرائیل است. مئیرداگان رییس سابق موساد طی ماه‌های گذشته بارها اقدام نظامی احتمالی علیه ایران را اقدامی احمقانه توصیف کرده است.

اجرای آخرین مرحله رزمایش هوایی ثامن الحجج

اگر چه تهدیدات نظامی علیه کشورمان طی دو ماه گذشته شدت گرفته است، اما مقامات نظامی ایران همواره بر آمادگی نیروهای مسلح ایران برای مقابله با هرگونه حمله تاکید کرده‌اند. رزمایش پدافند هوایی ثامن الحجج(ع) یکی از مظاهر آمادگی نیروهای نظامی کشورمان ارزیابی می‌شود. دیروز چهارمین و ‌آخرین روز از این رزمایش با حمله پرحجم و گسترده هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و شلیک موشک‌های کروز توسط دشمن فرضی آغاز شد. رزمایش پدافند هوایی ثامن الحجج(ع) شامگاه ۲۷ آبان ماه جاری در مناطق عمومی و عملیاتی گستره شرقی کشور آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، دشمن فرضی که در مراحل قبلی رزمایش با هوشیاری و آمادگی کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده بود، در این مرحله به منظور اشباع شبکه یکپارچه پدافند هوایی با نیت انهدام مراکز حیاتی و حساس کشور یورش گسترده خود را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. رزمندگان پدافند هوایی کشور نیز در این مرحله از رزمایش ضمن حفظ هوشیاری و آمادگی کامل، با بهره گیری از روش‌های ابتکاری و تمرین شده، با انجام دقیق، به موقع و صحیح کلیه مراحل کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری به مقابله با اهداف پرنده دشمن فرضی پرداختند.

همچنین در این مرحله از رزمایش دلیرمردان پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با انحراف و انهدام هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و موشک‌های کروز ضربات مهلکی را به دشمن متخاصم وارد کنند. سرهنگ سپهری سخنگوی رزمایش ثامن الحجج(ع) هدف اصلی این مرحله از رزمایش را آزمایش و ارزیابی نحوه مدیریت صحنه نبرد توسط مراکز فرماندهی و کنترل خود اتکای مستقل و سیار عنوان کرد و افزود: در این مرحله از رزمایش میزان هماهنگی، ‌سرعت و دقت در تصمیم‌گیری یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت شبکه فرماندهی و کنترل توزیع شده و غیرمتمرکز در منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش مورد ارزیابی قرار گرفت.

درخواست جنگ طلبانه کاندیدای جمهوریخواه

میشله بکمن، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن اعلام حمایت خود از افزایش عملیات‌های جاسوسی و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خواستار ارائه طرح جنگی برای رویارویی با برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری ای‌بی‌سی، میشله بکمن، یکی از رقبای احتمالی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا روز یکشنبه در یک میهمانی به میزبانی گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در شهر نیویورک در اظهاراتی خصمانه علیه ایران به منظور افزایش شانس خود در انتخابات ادعا کرد: پنتاگون باید یک طرح جنگی را برای رویارویی با سلاح هسته‌ای ایران برنامه‌ریزی کند.

وی در ادامه حمایت خود را از محاصره دریایی بندرگاه‌های ایرانی، افزایش عملیات‌های جاسوسی و اعمال تحریم‌های بیشترعلیه ایران اعلام کرد و مدعی شد: ایران با دارا بودن تسلیحات هسته‌ای نه تنها تهدیدی جدی برای اسرائیل، بلکه برای آمریکا است.