افتتاح شبکه تلویزیونی بازار

رییس جمهور شبکه تلویزیونی بازار را افتتاح کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، این شبکه با هدف معرفی کالا و خدمات متنوع ایرانی راه‌اندازی می‌شود و رونق و تقویت اقتصاد ملی را با ارائه خدمات تلویزیونی به تهیه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در دستور کار خود دارد.

رییس جمهور در مراسم افتتاح این شبکه تلویزیونی گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش اقتصادی از برخی سوءاستفاده‌های اقتصادی جلوگیری می‌کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد افزود: اکنون برخی دستگاه‌ها با کیفیت بسیار خوب در ایران ساخته شده است که ما از آن خبر نداریم یا حداقل من از آن خبر نداشتم.

رییس جمهور اطلاع‌رسانی از انواع نیازهای جامعه و کالاهای تولید داخل را کاری بسیار ارزشمند دانست و افزود: حتما هم تمرکز روی تولیدات ملی است و بعید است در این شبکه تولید غیرایرانی راه یابد.

وی افزود: کاری که باید صورت گیرد آموزش‌های اقتصادی است و طرح‌های دولت یا طرح‌های ملی زمانی موفق است که مردم با آن همراهی کنند.

رییس جمهور گفت: اگر مردم از برنامه‌های ملی اقتصادی دریافت روشنی داشته باشند و با آن همراهی کنند حتما این طرح‌ها موفق می‌شوند که نمونه‌های آن را در کشور داشته ایم.

احمدی نژاد افزود: برخی طرح‌ها ناموفق بوده‌اند زیرا مردم درباره آن آگاهی نداشتند و در برنامه‌هایی هم که مردم کاملا از موضوع آگاهی داشتند و فهمیدند که برای کشور مفید است موفق شده‌ایم.

رییس جمهور آموزش اقتصادی به زبان ساده مانند تعریف تولید، بازار، بانک، بورس، چرخش پول و بیان ساده اصطلاحات پیچیده تخصصی را برای آشنایی مردم ضروری دانست.

وی گفت: فرض کنید اگر مردم بدانند برای کالاهای غیرفوری بیش از حد مراجعه کنند به زیان همه است و مراجعه نکنند به ساماندهی قیمت و بازار منجر می‌شود.

احمدی نژاد افزود: به عنوان نمونه، سکه طلا کالای خوراکی و حیاتی نیست و جایگزین نیز دارد زیرا در ایران سکه را معمولا در مراسم عروسی، تولد و اعیاد هدیه می‌دهند و غیر از این مصرف عمده‌ای ندارد که اگر جایگزین شود بازار آن به طور خودکار کنترل می‌شود.

رییس جمهور افزود: این کار می‌تواند از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند زیرا برخی هرچند کم با استفاده از خلأ آموزش اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند که با اطلاع‌رسانی و آموزش درست از آن جلوگیری می‌شود.