در حالی که پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند امیر منصور آریا، یک ایرانی مقیم کشور آلمان بوده و به عنوان سرمایه‌گذار خارجی به کشور وارد شده بوده‌ است، رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری کمک‌های فنی و اقتصادی ایران تاکید کرد که او سرمایه‌گذار خارجی نبوده ‌است.

بهروز علیشیری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه امیر منصور آریا یا شرکت‌های تابعه او هیچ سابقه‌ای در سرمایه‌گذاری خارجی ندارند، گفت: منابع ورودی سرمایه‌گذاری خارجی کشور باید دقیقا مشخص باشد. وی ادامه داد: در فرآیند سرمایه‌گذاری خارجی این که سرمایه از کجا آمده، چطور آمده، به کدام بانک واریز شده، برگ سبز گمرکی دارد یا خیر، این سرمایه کجا رفته و هزینه شده یا نشده باید کاملا مشخص باشد.

از همه مهمتر گزارش‌های مالی شرکت است که باید دریافت شود تا مشخص شود آورده سرمایه‌گذاری واقعی است یا خیر؟ معاون وزیر اقتصاد با بیان این که اگر شرکت‌های وابسته به امیر منصور آریا سرمایه‌گذاری خارجی داشتند ما خوشحال می‌شدیم، گفت: چون در آن صورت می‌شد کاملا رصد کرد که این پول از کجا آمده و به کجا رفته و چطور هزینه شده است. وی در پاسخ به این ادعا که امیر منصور آریا یک سرمایه‌گذار ایرانی مقیم آلمان بوده است، اظهار کرد: ممکن است او سرمایه‌ای آورده باشد، ولی ما امروز به عنوان سازمان سرمایه‌گذاری، ایشان را به عنوان سرمایه‌گذار خارجی نمی‌شناسیم، برای این که مجوزی برای او صادر نکرده‌ایم.