در حالی که یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از ممانعت مسوولان امر از برگزاری همایش اصلاح‌طلبان در سالن وزارت کشور، به دلیل صادر نشدن مجوز از سوی این وزارتخانه انتقاد کرد؛ مدیر کل سیاسی وزارت کشور در پاسخ به این سخنان گفته است هیچگونه درخواستی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای صدور مجوز صورت نگرفته است. احمد حکیمی‌پور، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌و‌گو با ایلنا تصریح کرد: ‌اصلاح‌طلب‌ها دغدغه مسائل کشور را دارند، اما اجازه فعالیت ندارند و طبیعی است که این نوع رفتار موجب دلسردی و یاس در بین نیرو‌ها و فعالان اصلاح‌طلب خواهد شد.

وی در مورد سخن برخی فعالان اصولگرا در مورد این که اصلاح‌‌طلبان خود همایش عید غدیر را برگزار نکردند، گفت: اصولگرایان از کجا می‌دانند که چه مسائلی در بین اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود؟ قرار بر این بود که پیش همایش به عنوان مقدمه‌ای برای همایش اصلی روز غدیر برگزار شود، وقتی اجازه برگزاری پیش همایش را ندادند اجازه برگزاری همایش اصلی را می‌دهند؟حکیمی‌پور همچنین گفت: قرار بود همایش اصلی در سالن اصلی وزارت کشور برگزار شود، برای این منظور نیز درخواست مجوز شده بود که پاسخی به آن داده نشد.

از سوی دیگر اما، مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به لغو هم‌اندیشی سراسری اصلاح‌طلبان که برخی از عدم صدور مجوز از طرف نهادهای ذی‌ربط برای برپایی این همایش خبر داده بودند، گفت:‌ قطعا چنین چیزی نبوده چرا که تا به حال درخواستی برای صدور مجوز برپایی چنین همایشی صورت نگرفته و قطعا از مراجع ذی صلاح دیگر نیز درخواستی صورت نگرفته است. موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا وسیما) با بیان اینکه‌ اگر درخواست مجوزی از طرف آنها صورت می‌گرفت، طبق قانون بررسی و نتیجه متعاقبا اعلام می‌شد؛ افزود: این در حالی است که به هیچ وجه درخواستی برای صدور مجوز برپایی همایش روز عید غدیر اعلام نشده تا موافقت یا مخالفت ما را در پی داشته باشد بنابراین فرض عدم صدور مجوز در لغو همایش سراسری اصلاح‌طلبان باطل است.