خبرآنلاین به نقل از عصر ایران نوشت: محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد داده تا پرونده حمید بقایی برای حکمیت به آیت‌الله هاشمی شاهرودی سپرده شود. قوه قضائیه و دولت بر سر پرونده بقایی اختلاف دارند و هر کدام نیز بر نظر خود در این باره اصرار می‌کنند. دستگاه قضایی بر مجرم بودن بقایی تاکید دارد، ولی دولت نظر دستگاه قضایی را نپذیرفته است. در همین ارتباط گفته شده که احمدی‌نژاد پیشنهاد داده پرونده مذکور برای بررسی و حکمیت به آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تحویل داده شود. احمدی‌نژاد پیش از این کابینه را «خط قرمز» خود اعلام کرده بود، اما مقامات قضایی اعلام داشتند که کابینه نمی‌تواند به عنوان خط قرمز مطرح شود.

یکی از پرونده‌های بقایی به عملکرد او در مقام ریاست بر سازمان میراث فرهنگی مربوط است که در اردیبهشت‌ماه در دیوان عدالت اداری مفتوح و منجر به صدور رای ۴ سال انفصال از خدمات دولتی شد.

چندی بعد اعلام شد که حکم انفصال حمید بقایی توسط شعبه تشخیص دیوان عدالت اداری نقض شده، اما پس از مدتی مشخص شد که این پرونده همچنان مفتوح است و حکم نهایی هنوز صادر نشده است.

آیت‌الله شاهرودی مردادماه امسال طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس «هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه» منصوب شد.