کسی که بخواهد ریشه ملت ایران را بخشکاند به دنیا نیامده و نمی‌آید

رییس‌جمهور گفت: کسی که بخواهد ریشه ملت ایران را بخشکاند، هنوز به دنیا نیامده و نمی‌آید. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در چهارمین سفر از دور چهارم سفرهای استانی خود به استان چهار محال و بختیاری رفت و در جمع مردم شهرستان لردگان گفت: وضع دنیا را ببینید، کسانی که فکر می‌کنند با تبعیض و دروغ پردازی علیه ملت ما می‌توانند به این ملت ضربه بزنند، امروز چه وضعی دارند. وزیر دفاع آمریکا چند سال پیش گفته بود که می‌خواهد ریشه ملت ایران را بکند، اما ملت ما سابقه‌ای پنج هزار ساله دارد و یک رودخانه زلال در جامعه بشری است، در مقابلش دشمنان این ملت کسانی هستند که با قصد سرزمین سایر ملت‌های جهان و کشتار و ظلم و جنگ و تجاوز به قدرت رسیده‌اند و باید بدانند که باقی نمی‌مانند.

احمدی‌نژاد افزود: آنها می‌خواستند جلوی پیشرفت ملت ما را بگیرند و بهانه‌های گوناگون درست کردند و تحریم کردند تا ملت ما خسته و شکسته شود و قدرت اثرگذاری‌اش را بر جهان از دست بدهد، اما باید چشم باز کنند ببینند که هر چه بد اخلاقی کردند سرعت پیشرفت ملت ما بیشتر شده است و همدلی و اراده ملت ما بیشتر شده است و آنها هستند که در مسیر نابودی قرار گرفته‌اند.

رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: در چند سال اخیر که دعوای هسته‌ای علیه ما راه انداخته‌اند، خیال می‌کردند با ملتی مثل خودشان مواجهند، اما اشتباه می‌کردند. ملت ایران همه آنها را خواهد شکست و روی پای خودش می‌ایستد، آنها می‌خواستند کمر ملت ایران را بشکنند، اما باید بدانند کسی که بخواهد چنین کاری کند و ریشه ملت ایران را بخشکاند، هنوز به دنیا نیامده و نمی‌آید.

وی ادامه داد: ساختن ایران یک کار مکتبی و آرمانی است برای ساختن ایران کارهای فراوانی باید کرد که یکی از آنها تلاش جمعی و بسیج همگانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان در این سرزمین است. شیاطین جن و انس دست به دست هم داده‌اند که بگویند نمی‌شود، اما چنین امری شدنی است و ما می‌توانیم.

برخی به ما می‌گویند چرا به استان‌ها می‌روید

احمدی‌نژاد در جمع مردم شهرکرد نیز اضافه کرد: برخی به ما می‌گویند چرا به استان‌ها می‌روید، پروژه‌ها را پیگیری می‌کنید و ساعت‌ها با محرومان نشست و برخاست دارید؟ پاسخ ما این است که این سیره پیامبر (ص) و بالاترین عزت، زندگی با مردم، برای مردم و در خدمت مردم است. آنها می‌گویند به جلسات در اتاق‌های گرم و نرم و ساختمان‌های آنچنانی بیایید، ولی پاسخ دولت روشن است. به خدا پنج دقیقه خدمت به مردم شهرکرد و چهار محال و بختیاری را با هزار سال نشستن با آدم‌های زیاده‌خواه عوض نمی‌کنیم.

هرچه را داریم برای اشتغال به صحنه می‌آوریم

رییس‌جمهور با بیان اینکه «دولت با همه وجود در خدمت ساختن کشور است»، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ساختن ایران که در همه جای ایران به آن نیازمندیم و برای تحقق آن باید عزم عمومی داشته باشیم، ‌ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان ایران زمین است که برای این منظور همه باید بسیج شویم. وجود تعداد زیادی از جوانان بزرگ‌ترین سرمایه برای کشور است و در عین حال اگر در بین این جوانان عده‌ای بیکار باشند، این مهم‌ترین مشکل کشور و لکه ننگ است؛ بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم و بیکاری را از کل کشور ریشه‌کن کنیم. احمدی‌نژاد اضافه کرد: شورای عالی اشتغال در استان چهار محال و بختیاری تشکیل می‌شود و خود من هم در آن شرکت می‌کنم و برای این کار هرچه داریم به صحنه می‌آوریم و مردم هم هرچه دارند به صحنه بیاورند تا برای مردم شغل آبرومندانه ایجاد کنیم.

طرح انتقال آب از خلیج فارس و خزر به مرکز ایران

وی با اشاره به مصوبات دولت برای استان چهارمحال و بختیاری گفت: چهار طرح بزرگ برای آبرسانی به این استان و تامین آب کشاورزی و آب شرب مردم را در دست داریم. این دولت، دولت عدالت است و تا روزی که من باشم روی عدالت ایستاده‌ام، بنابراین طرح‌ها را به گونه‌ای اجرا می‌کنیم که اول نیاز این استان به آب تامین شود و بعد به استان‌های دیگر خواهیم رسید. در راستای برنامه‌های دولت برای آبرسانی، دو طرح عظیم را امسال شروع می‌کنیم تا از خلیج فارس و دریای مازندران برای بخش مرکزی ایران آبرسانی انجام دهیم.

این سرشماری آخرین سرشماری است

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود به اجرای طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: با توسعه دولت الکترونیک، از پنج سال دیگر نیازی به سرشماری میدانی نخواهیم داشت و این برای آخرین بار است که ماموران سرشماری به منازل مراجعه می‌کنند. مردم همکاری خوبی کرده‌اند و باید تاکید کنیم که این آمار پایه‌ برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور است.

پیامبر به‌رغم جوسازی‌ها دست از خدمت برنداشت

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات مردم این منطقه و تجلیل از آنها به فرا رسیدن عید غدیر اشاره کرد و با بیان اینکه «تمام وجود پیامبر خدمت به انسان‌ها و دلسوزی نسبت به آنها و فداکاری در راه انسان‌ها است»، ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) به ایشان تهمت‌ها، توهین‌ها و افتراهای زیادی می‌زدند و ایشان با وجود این همه فشارها دست از خدمت برنداشتند. وی ادامه داد: دشمنان اسلام، پیامبر(ص) و یارانشان را در محاصره اقتصادی قرار دادند، جنگ‌های فراوان به او تحمیل کردند، ولی پیامبر اسلام (ص) دست از خدمت برنداشت و همه این سختی‌ها را برای اصلاح مردم و اصلاح اخلاق مردم و حاکم شدن اخلاق انسانی و الهی در جامعه تحمل کرد، تا اینکه اندیشه‌های ضد انسانی از بین برود، ‌ظلم و بی‌عدالتی ریشه‌کن شود و دوستی و محبت در جامعه ایجاد شود و مردم در آرامش زندگی کنند. احمدی‌نژاد ادامه داد: در دوران کوتاه حاکمیت پیامبر(ص) به‌رغم اینکه فشارهای زیادی به ایشان وارد کردند و جوسازی‌های گسترد‌ه‌ای علیه ایشان صورت گرفت، ولی پیامبر اسلام (ص) دست از خدمت برنداشتند و ما شاهد آبادانی و عمران گسترده در آن منطقه بودیم. پیامبر(ص) زحمت کشید تا پاکی، ایمان و صداقت که مایه سعادت جامعه انسانی است حاکم شود. رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود ادامه داد: عزیزان من ببینید آن‌قدر خدمت به دیگران مهم است که امام عزیز فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که بگویید رهبر و در واقع افتخارشان این بود که به او خدمتگزار مردم بگویند و رهبر انقلاب نیز فرمودند که شأن ما خدمتگزاری به ملت است. اصلا ما همه نوکر مردمیم.