معاون رییس جمهور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی تهران، جهانی شدن را یک دروغ بزرگ خواند و گفت: کاپیتالیست آمریکایی می‌خواهد این جهانی شدن را محقق کند و محقق هم نخواهد شد. به گزارش فارس، روح الله احمد زاده کرمانی صبح دیروز در مراسم تودیع محمد ابراهیم لاریجانی و معارفه فراهانی در میراث فرهنگی استان تهران گفت: نماد یکتا پرستی زرتشتیسم بوده است. در قوانین اساسی کشورهای به ظاهر متمدن اسمی از اسلام نیست با اینکه معادل ۴/۱ میلیارد نفر مسلمان وجود دارد ما ۳۰ سال قبل انقلاب کردیم و زرتشتیسم در قوانین را به رسمیت شناختیم. وی ادامه داد: در دوره‌هایی که بشر رب‌النوع را می‌پرستید در ایران اثری از رب‌النوع نبوده و همواره ارتباط ما با آسمان و وحدانیت بوده است.

احمدزاده کرمانی با تاکید بر اینکه معرفت به اهل بیت امروز در ایران زیاد است، گفت: این معرفت در خاستگاه وحی مهجور است و معرفت به اهل‌بیت در کمترین حد است. چه می‌شود درخاستگاه عجمان، عربیت حذف می‌شود و اسلام اهل بیت حلول پیدا می‌کند؟ وی ادامه داد: اسلام با شمشیر اعراب به ایران وارد شد و عربیت حذف شد و ایران اهل بیت ماندگار شد. هم ایران به اسلام خدمات داد و هم اسلام به ایران. وی با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای غربی با اظهاراتشان فکر می‌کنند که ایران افغانستان است و می‌خواهند حمله کنند، گفت: در طول تاریخ هر کسی که به ایران حمله کرد مضمحل شد.

احمدزاده کرمانی تصریح کرد: در چهره‌پردازی فرهنگی کجای‌هالیوود و غرب را باید دست گذاشت که اوج آن که تایتانیک است و مبتنی بر زنای ممنوع است؟ آنها در دام‌چاله‌های سکس گیر کرده‌اند. در حالی که رد پای ابتذال در هیچ جای فرهنگ ایرانی نیست. وی گفت: در این فضا ما نمی‌خواهیم سرمان را بالا بگیریم و بگوییم ته فرهنگ و تمدن هستیم، می‌خواهیم بگوییم که چیز بهتری بودیم، هستیم و خواهیم بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر اینکه تهران ویترین فرهنگی ایران است، گفت: باید تلاش شود تهران بیش از اینکه حاوی برج‌های سر به فلک کشیده بدون فرهنگ و تاریخ ایرانی باشد هویت معماری ایرانی اسلامی در آن دیده شود.