مونوریل قم هدردهی بیت‌المال است

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه پروژه مونوریل قم کارشناسی نیست، گفت: از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخواست کرده‌ام که به این موضوع رسیدگی کند. محمدرضا باقرپناهی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه با اجرای پروژه مونوریل قم، هدررفت بیت‌المال قطعی است، عنوان کرد: بارها این موضوع را از طریق مراجع مختلف پیگیری و خواستار رسیدگی به آن شده‌ام. وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور که به موضوعات ریز و جزئی ورود کرده و به آنها رسیدگی می‌کند، چطور درباره اجرای این پروژه کلان غیرکارشناسی غفلت کرده است؟

باقرپناهی عنوان کرد: هنوز هیچ‌یک از مراجع رسمی، میزان دقیق اعتبار لازم برای مونوریل قم را اعلام نکرده‌اند، اما قطعا بودجه‌ کلانی صرف این پروژه خواهد شد که اگر این بودجه، صرف ده‌ها پروژه‌ها عمرانی قم شود، این استان به سرعت رو به آبادانی خواهد رفت.

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها اعلام کرد: اخیرا معاون اجرایی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز، مخالفت قاطعانه خود با عبور مونوریل از مقابل حرم مطهر را اعلام کرده است.

وی همچنین، موضوع استفاده از عناصر معماری اسلامی در بخشی از مونوریل که از مقابل حرم حضرت معصومه (س) می‌گذرد را انحراف از موضوع اصلی توصیف کرد و گفت: در صورت عبور مونوریل قم از مقابل حرم مطهر، امکان توسعه غربی حرم برای همیشه از بین خواهد رفت. به گفته باقرپناهی، در طرح جامع ترافیک استان قم نیز، پروژه مونوریل اصلا پیش‌بینی نشده است، بلکه اولویت به ایجاد خطوط زیرزمینی مترو اختصاص دارد.