درپی وقوع آتش‌سوزی شامگاه شنبه در باغ قلهک، رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از طرح شکایت مجدد شهرداری تهران از سفارت انگلستان به دلیل تکرار اقدامات غیرقانونی خود برای از بین بردن فضاهای سبز خبرداد.

علی محمد مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این واقعه گفت: کارشناسان کمیسیون ماده هفت، شهردار ناحیه و رییس اداره فضای سبز منطقه سه، شامگاه شنبه و پس از آنکه در جریان آتش‌سوزی قرار گرفتند، در محل باغ قلهک حاضر شدند و حوالی ساعت ۲۱ گزارش دریافت شده در این خصوص تایید شد. وی با بیان اینکه مسوولان سفارت انگلیس از ورود ماموران آتش‌نشانی برای اطفای حریق ممانعت کردند، ادامه داد: بنابر دستور صادر شده، علاوه بر کارشناسان کمیسیون ماده ۷، اکیپ‌های آتش‌نشانی برای اطفای حریق احتمالی که ممکن بود به هر دلیل تسری یابد، در اطراف باغ قلهک مستقر شدند.

مختاری با اشاره به شکایت اخیر شهرداری تهران درباره قطع و سوزاندن ۳۱۰ اصله درخت اعلام کرد: اخیرا سفارت انگلستان مجددا به قطع ۳۰ اصله درخت دیگر در باغ قلهک اقدام کرده بود و احتمالا آتش‌سوزی اخیر ، با هدف از بین بردن بقایا، خاشاک و تنه درختان قطع شده، صورت گرفته است.

رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به تشکیل جلسه مجدد کمیسیون ماده هفت به دلیل تکرار تخلف سفارت انگلستان و قطع مجدد ۳۰ اصله درخت دیگر اظهارکرد: در این جلسه جریمه ۵۱۰ میلیون تومانی که بابت قطع ۳۱۰ اصله درخت درنظرگرفته شده بود به سه برابر افزایش یافت.

وی افزود: در حالی که برابر قانون، غرس دوبرابر محیط بن درختانی از بین رفته بر عهده خاطیان است، اما اعضای کمیسیون ماده هفت سفارت انگلستان را به غرس سه برابر محیط بن درختان موظف کرد. مختاری خاطرنشان کرد: پرونده این تخلف به دادگاه ارسال شده و قاضی پرونده باید در مورد دیگر بخش‌های اعمال قانون اعلام نظر کند.