5 پیشنهاد دولت برای کارمندان مازاد وزارتخانه‌های ادغامی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور انتقال به سایر دستگاه‌ها، به‌کارگیری در بخش خصوصی، انتقال به بخش تعاونی، بازنشستگی و بازخریدی را ۵ راهکار دولت برای تعیین تکلیف کارمندان مازاد وزارتخانه‌های ادغامی دولت عنوان کرد. لطف‌الله فروزنده دهکردی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره وضعیت نیروهای وزارتخانه‌های ادغامی اظهار کرد: نیروی مازاد افرادی هستند که پست آنها پس از ادغام حذف شده و ماموریت آنها در هم ادغام شده است. به طور طبیعی چند راهکار برای رفع چنین مشکلی و استفاده بهینه از تمام نیروها داریم.

وی، انتقال نیروهای وزارتخانه‌های ادغامی به سایر دستگاه‌ها را یکی از راهکارهای پیشنهادی دولت عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌ها این است که از آنها در دستگاه‌های دیگر استفاده کنیم و راهکار دیگر این است که به بخش خصوصی منتقل شوند.معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در ادامه به پاد گفت: راهکار دیگر این است که بخشی از این خدمات را به خود اینها داده و در قالب شرکت تعاونی، دولت از اینها خرید خدمت کند.

فروزنده، راه‌حل دیگر دولت برای حل مشکل نیروهایی را که در وزارتخانه‌های ادغامی پست آنها حذف شده است بازنشستگی و بازخریدی عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم باید با رعایت کرامت انسانی به مسائل زندگی کارمندان توجه کنیم و به طور یقین قائل به تعدیل نیروی انسانی نیستیم؛ اما باید از ظرفیت نیروی انسانی به این اشکال استفاده کنیم. معاون رییس‌جمهور تاکید کرد: ما این راهکارها را برای رفع مشکل کارمندانی که وزارتخانه‌های آنها در هم ادغام شده است، پیش‌بینی کرده ایم و هم اکنون نیز مراحل ادغام در این وزارتخانه‌ها روال عادی خود را طی می‌کند.