نماینده مشهد در مجلس، در جلسه علنی روز گذشته قوه مقننه با اعتراض به عدم رسیدگی کمیسیون اصل ۹۰ به تخلفات نمایندگان در پرونده اختلاس خواهان رسیدگی به این موضوع شد، اما رییس کمیسیون اصل ۹۰ از بررسی دقیق این موضوع در کمیسیون خبر داد و هرگونه سوءاستفاده مالی نمایندگان در پرونده اختلاس را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر در ابتدای جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، جواد کریمی قدوسی با اعلام تذکری گفت: مجلس در رابطه با مقابله با فساد بانکی اخیر عملکرد بسیار خوبی داشت.

وی افزود: مجلس بر اساس قانون، وزیر اقتصاد را استیضاح می‌کند، اما افرادی از این مجلس که به اعتراف خودشان با نوشتن ۳۶ نامه به مسوولان بانک‌ها از این فرد حمایت کردند برخوردی نداشتیم. بخشی از این نامه‌ها مربوط به حوزه‌های انتخابیه است. کریمی قدوسی تاکید کرد: در پرونده فساد بانکی نباید استثنایی قائل شد. مجلس باید همان طور که با تخلفات دولت رسیدگی می‌کند به این موضوع هم رسیدگی کند.

علی لاریجانی رییس مجلس، در پاسخ به این تذکر گفت: دادستان کل کشور موظف است به تخلفات هر کسی از قوای سه گانه یا هر جای دیگری که در این پرونده دخالتی داشته، رسیدگی کند. اما این امر باعث نمی‌شود که افراد راجع به دیگران اطلاعات غلط بدهند و تخریب کنند.

وی افزود: اگر قوه قضائیه هر فردی را احضار کند برای پاسخگویی به آن قوه فرستاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بعضی حرف‌هایی که برخی افراد در رسانه‌ها زده‌اند درست نیست، اظهار کرد: بعضی آقایان با رسانه‌ها مصاحبه کرده‌اند و حرف‌هایی زده‌اند، اما در حضور ما قسم خورده‌اند که این حرف‌ها گفته آنها نیست؛ در حالی که پس از مدتی صدای ضبط شده این افراد به دست ما رسید.

در ادامه جلسه محمد ابراهیم نکونام رییس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام تذکری با بیان اینکه کمیسیون متبوعش تمام ابعاد پرونده فساد بانکی را بررسی کرده است، گفت: نمایندگان بر اساس اختیارات نمایندگی خود مراجعاتی دارند که برای تقویت بخش خصوصی نامه‌هایی را می‌نویسند که روندی طبیعی و سالم است.

وی با تاکید بر اینکه پشت این نامه‌ها هیچ رابطه سوء مالی وجود نداشته است، افزود: برای نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به این افراد هیچ تخلفی اثبات نشده است.

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و محمد دهقانی، عضو هیات رییسه مجلس نیز در مصاحبه‌هایی جداگانه با خبرگزاری فارس و سایت‌های خبری فرارو و خبرآنلاین هرگونه ارتباط با پرونده فساد بانکی را رد کرده‌اند.