رییس‌جمهور با بیان اینکه دوره جدیدی در حیات ملت تونس آغاز شده است، اظهار کرد: دولت و ملت تونس در مسیر آبادانی و پیشرفت قرار گرفته‌اند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این مسیر با تونس همکاری و مشارکت کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در دیدار سفیر جدید تونس با اظهار خرسندی از حاکم شدن اراده مردم تونس و برگزاری انتخابات موفق در این کشور گفت: دو ملت در طول تاریخ از روابط بسیار مطلوبی برخوردار بودند و امروز باید روابط دو ملت مسلمان و فرهنگی هرچه بیشتر گسترش یابد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هیچ محدودیتی در مسیر گسترش روابط دو کشور وجود ندارد، گفت: روابط ایران و تونس به نفع دو ملت و منطقه است و هیچ کس از آن زیان نمی‌کند.

احمدی‌نژاد اظهار امیدواری کرد؛ با تشکیل دولت و تدوین قانون اساسی جدید تونس دولت و ملت این کشور بتوانند به سرعت کاستی‌ها را جبران و تونس را به جایگاه شایسته خود برسانند.

رییس‌جمهور همچنین در دیدار با سفیر جدید بلژیک در ایران با بیان اینکه دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه به روابط بین ملت‌ها تن دهند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با تمام ملت‌های جهان استقبال می‌کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به ضرورت اصلاح وضع حاکم بر جهان اظهار کرد: اصلاح و بهبود شرایط کنونی نیازمند کار و مدیریت مشترک همه ملت‌ها است و هیچ کس نباید خود را برتر از دیگران بداند. رییس‌جمهور با تاکید بر حل و فصل مشکلات و مسائل موجود جهان با مشارکت صادقانه و دوستانه همه ملت‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد چنین روابطی با ملت‌های جهان است. احمدی‌نژاد گفت: بلژیک در قالب اتحادیه اروپا و خارج از آن می‌تواند روابط گسترده‌ای با ایران داشته باشد.

سفیر جدید بلژیک نیز پس از تقدیم استوارنامه خود بر تلاش کشورش برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: امروز ایران به کشور پیشرفته با دولتی کارآمد تبدیل شده است و زمینه‌های فراوانی برای افزایش سطح همکاری‌های دو کشور وجود دارد که بلژیک به دنبال فعال کردن این زمینه‌های همکاری می‌باشد. احمدی‌نژاد روز گذشته با سفرای جدید گینه‌بیسائو و لائوس نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.