دنیای‌اقتصاد- یک هفته پس از آنکه ناظر ویژه قوه قضائیه در پرونده سوءاستفاده بزرگ بانکی، از وقوع برخی اقدامات متقلبانه مالیاتی در جریان این فساد بانکی خبر داد، رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت که اطلاعات مربوط به وضعیت پرداخت مالیات‌های گروه امیر منصور آریا به قاضی پرونده‌ آن‌ها ارسال شده است. علی عسکری دیروز با حضور در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات دادستان کل کشور و همچنین رییس قوه قضائیه در خصوص فرار مالیاتی گروه امیرمنصور آریا تصریح کرد:‌ اجازه بدهید پرونده در دادگاه رسیدگی شود. ضمن آنکه ما اطلاعات و آماری که داشتیم را در اختیار قوه قضائیه قرار داده‌ایم. وی افزود: بخشی از این گروه بدهی مالیاتی ندارند و بخشی از شرکت‌های آن‌ها هم بدهی مالیاتی دارند. مثل خیلی از شرکت‌های دیگری که در کشور هستند و بدهی مالیاتی دارند، ولی در مورد فرار اجازه بدهید پرونده رسیدگی شود واگر لازم باشد اطلاعات آن در اختیار قاضی پرونده قرار می‌گیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا گروه امیر منصور آریا از نظر مالیاتی خوش حساب بوده‌اند؟ گفت: با ما خیلی مشکل مالیاتی نداشتند، ولی به هر حال به لحاظ حساسیت‌هایی که به‌وجود آمده است دقت نظرهایی در وضعیت مالیاتی این گروه به خرج می‌دهیم و دوباره بررسی می‌کنیم که خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید. عسکری با تاکید بر اینکه درباره فرار مالیاتی گروه آریا پیش داوری نمی‌کند گفت: ما اطلاعات مالیاتی را به طور کامل در اختیار قوه قضائیه قرار داده‌ایم خودمان هم در حال رسیدگی مجدد هستیم که اگر اطلاعات جدیدی به دست بیاید آن را در اختیار مقامات مسوول قرار بدهیم.

ثبت‌نام تنها ۵ هزار از ۳۰ هزار پارچه فروش

رییس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به ایرنا گفت:هم اکنون بسیاری از پارچه فروشان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کرده‌اند. وی تصریح کرد: تعداد بسیار محدودی از پارچه فروشان مغازه‌های خود را به دلیل اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده بازگشایی نکرده‌اند، این افراد در نهایت خود متضرر می‌شوند، زیرا توافقات انجام شده و تغییر داده نمی شود. به گفته وی، حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار پارچه فروش درکشور داریم که دراین مرحله تنها پنج هزار پارچه فروش مودی و مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده شده اند. عسکری با بیان آنکه، مابقی نیز در مراحل بعدی مشمول می‌شوند، اظهار کرد: اگر تعداد اندکی از پارچه فروشان مغازه‌های خود را تعطیل کرده باشند، خود متضرر می‌شوند، زیرا توافقات انجام شده است. عسکری تصریح کرد: امیدوارم در اجرایی کردن قانون تلاش شود زیرا ثبت‌نام به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند، اما اجرای قانون مهم‌تر است.

۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی

درهمین حال رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه در ۷ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۵هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دولت بوده است، گفت: میزان درآمدهای مالیاتی دولت از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است. وی با اعلام اینکه پیش بینی می شود تا اسفندماه سال جاری درآمد مالیاتی دولت به مرز ۲۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، تصریح کرد: در اینصورت حدود ۹۰ درصد برنامه‌های مالیاتی دولت در سال ۹۰ محقق خواهد شد.