محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم شهرستان فردوس گفت: تلاش می‌کنیم که هرچیزی که به شما قول داده‌ایم را ان‌شاءالله در عمر دولت دهم عملیاتی و اجرایی کنیم. به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه سفر استانی خود به استان خراسان جنوبی، در واکنش به خواسته مردم این شهرستان مبنی بر ساخت راه آهن در این منطقه گفت: در سفر به شهرستان‌های مختلف، مردم مشکلاتشان را بیان می‌کنند و ما نیز می‌گوییم چشم. وظیفه ماست که به مشکلات مردم توجه کنیم؛ ولی متاسفانه برخی می‌گویند چرا هرچه مردم می‌گویند می‌گوییم چشم و توقع مردم را بالا می‌بریم، آیا این بالا بردن توقع مردم است که برای رفع مشکلات آنها تلاش و کوشش کنیم؟ برای رفع مشکلات مردمی که در این منطقه صادقانه تلاش می‌کنند. وی ادامه داد: یک موقع در جلسه شورای عالی مسکن وقتی که قیمت مسکن بالا رفته بود گفتیم که باید مشکل مسکن را به صورت ریشه‌ای بررسی و حل کنیم. دوستان رفتند بررسی کردند و آمدند و گفتند که باید در طی ۵ سال سالی یک و نیم میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا این مشکل حل شود، ما نیز گفتیم که این موضوع در دستور کار قرار بگیرد. وقتی این موضوع مطرح شد عده‌ای گفتند شما متوجه نیستید مگر می‌شود سالی یک و نیم میلیون مسکن ساخت؟ چرا این حرف‌ها را می‌زنید و مطالبی این‌چنینی مطرح کردند، من به آن‌ها گفتم ما می‌خواهیم مشکل مسکن را حل کنیم شما می‌گویید نمی‌شود. چرا نمی‌شود؟ این کشور آن‌قدر بزرگ است و ثروت دارد، اگر یک عده‌ قلیلی نخواهند اضافه ببرند به اندازه کافی به تمام ملت ایران ثروت و منابع می‌رسد. احمدی‌نژاد با بیان اینکه «می‌شود این کارها را انجام داد؛ به شرطی که عدالت باشد و همه به عدالت ببرند نه اینکه عده قلیلی زیادتر ببرند و بعد از ملت طلبکاری کنند» ادامه داد: برخی می‌گویند نمی‌شود، نمی‌توانید و می‌گویند بلندپروازی می‌کنید، چرا توقع مردم را بالا می‌برید. در حالی که مردم ما کم‌توقع هستند و اگر این ملت و ثروت این کشور برای این ملت است و باید برای رفع مشکلات آنها استفاده شود.

وی خطاب به مردم حاضر در این منطقه افزود: به خدا یک ساعت حضور در این مناطق و جلسه گذاشتن برای رفع مشکلات مردم این منطقه را با هزار سال زندگی کردن انسا‌ن‌های بی‌خاصیت و پرمدعا عوض نمی‌کنم.

هیچ قدرت و گروهی

نمی‌تواند اراده خود را به ملت ایران تحمیل کند

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد همچنین در جمع مردم سرایان اظهار کرد: چرا هر کس را که مخالف سیاست‌های زورگویان آمریکا است متهم به تروریسم می‌کنید، ملت فلسطین در سرزمین خود از خود دفاع می‌کند به او اتهام تروریسم می‌زنند و صهیونیست‌های بی‌فرهنگ که با کمک قدرت‌های زورگو مردم را از خانه‌های خودشان بیرون می‌کنند به آنها جایزه صلح می‌دهند چرا این گونه است؛ چون بندگی خداوند فراموش شده است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه «کسانی که نمی‌توانند خود را جمع و امور خود را اداره کنند می‌خواهند اراده‌ خود را به ملت ایران تحمیل کنند» گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند رای و اراده خود را به ملت ایران تحمیل کند و ملتی نیز که به خدا پیوسته شکست‌ناپذیر است.

وی خطاب به دشمنان گفت: ملت ایران برای پیشرفت و آبادانی مصمم است و برای توطئه‌ها و نقشه‌های شما تره خود نمی‌کند، ما می‌توانیم کشورمان را بسازیم و به شما احتیاجی نداریم.

در طول چهار، پنج سال نمی‌شود بی‌توجهی‌‌های پنجاه، شصت ساله به فرهنگ و دین را جبران کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد سه شنبه شب گذشته نیز در دیدار با علما و روحانیان خراسان جنوبی، تلاش دولت در مسیر خدمت به ارزش‌‌های الهی و فرهنگ دینی و قرآنی مردم را موضوعی اعتقادی دانست و بر ادامه این راه با قوت بیشتر و بدون منت تاکید کرد.وی با بیان اینکه عالمان دینی ترویج ‌دهندگان اسلام ناب محمدی (ص) هستند؛ افزود: دولت تلاش کرده است بخش قابل‌توجهی از بودجه را به تقویت مسائل فرهنگی و دینی اختصاص دهد؛ اما باید توجه داشت که در طول چهار، پنج سال نمی‌شود بی‌توجهی‌‌های پنجاه، شصت ساله را جبران کرد.