میرتاج الدینی: روحانیون کابینه، مشاور رییس جمهور در امور روحانیت می‌شوند

با تغییر ساختار مشاورت رییس‌جمهور در امور روحانیت، روحانیون عضو کابینه به عنوان اعضای شورای مشورتی رییس‌جمهور در امور روحانیت فعالیت خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، پس از کناره‌گیری حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا از مشاورت رییس‌جمهور در امور روحانیت که سال پیش انجام شد حوزه مشاورت رییس‌جمهور در امور روحانیت تا کنون بلاتکلیف مانده بود که سرانجام دیروز حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور از تغییر ساختار حوزه مشاورت رییس‌جمهور در امور روحانیت به شورای مشورتی خبر

داد. وی در همین زمینه گفت: در این خصوص ایده شورای مشورتی رییس جمهور در امور روحانیت با شخص احمدی‌نژاد مطرح شده که اگر نهایی شود به صورت رسمی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شورای مشورتی رییس‌جمهور در امور روحانیت، روحانیون عضو هیات دولت نیز حضور دارند، تصریح کرد: علاوه بر روحانیون دولت، چند تن از روحانیون خارج از دولت به صورت شورایی به رییس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه مشاوره خواهند داد، گرچه تاکنون نیز به همین روش عمل می‌شد، اما این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

برای دفاع از وزیر اقتصاد آماده ایم

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی همچنین در بازدید از هجدهمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد آیا دولت در این رابطه رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس داشته است، گفت: در این راستا می‌توانیم با کمیسیون‌های تخصصی و بعضی از فراکسیون‌ها نشست‌هایی داشته باشیم و در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی هم داریم و تا آنجایی که وقت اجازه دهد وزیر اقتصاد در این نشست‌ها حضور پیدا کرده و توضیحات خود را ارائه خواهد داد. وی تصریح کرد: اصل بیانمان را هم به روز استیضاح که سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد موکول کرده‌ایم. وی تاکید کرد که اکثریت نمایندگان مجلس وقتی توضیحات دولت را بشنوند حتما داوری خوبی خواهند داشت.