نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر بیشتر از کسانی است که این تحصیلات را ندارند، زیرا نه مهارت دارند و نه کارآفرینی را یاد گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در مراسم تجلیل از شرکت‌کنندگان در مسابقات جهانی مهارت (لندن)، با تاکید بر اینکه از همان ابتدا به امر مهارت‌آموزشی توجه ویژه‌ای در دولت دهم شده است، بیان کرد: قطعا اگر قرار است به مشکل بیکاری فائق شویم، باید به آموزش‌های مهارتی توجه ویژه‌ای کنیم، زیرا پیشرفت نمی‌کنیم مگر از مسیر آموزش‌های مهارتی.

وی درباره دلایل عمده بالا‌بودن نرخ بیکاری در کشور بیان کرد: عدم مهارت کافی و برانگیخته‌ نشدن احساس حرکت در بین جوانان ما یکی از مهم‌ترین دلایل بالا‌بودن نرخ بیکاری است.

شیخ‌الاسلامی افزود: از این‌رو کارآفرینی باید در کشور رونق بگیرد و کارآفرینی به‌معنی دقیق خلاقیت، تحول، نوآوری، جسارت‌داشتن و فکر‌کردن در کشور حمایت شود. وی از استفاده از منابع صندوق مهر امام رضا (ع) در تجاری‌سازی ایده‌ها خبر داد و گفت: از این طریق بستر را برای شکوفایی‌ ایده‌ها و مهارت افراد در اختیارشان قرار می‌دهیم.