جلالی: گروه پارلمانی اروپا هفته آینده به تهران می‌آید

کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، از سفر گروه پارلمانی اروپا به ایران طی هفته آینده خبر داد و گفت: این گروه درطول سفر خود با فراکسیون اکثریت، اقلیت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، اقلیت‌های دینی و مذهبی مجلس و فراکسیون زنان دیدار خواهد کرد. به گزارش ایسنا، جلالی در جمع خبرنگاران گفت: سفر گروه روابط پارلمان اروپا به ایران در پاسخ به سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به اروپا انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این سفر به شناخت متقابل پارلمان اروپا و ایران بینجامد. جلالی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف اروپاییان، عدم شناخت درست جمهوری اسلامی است، گفت: شاید به همین دلیل است که بیشتر دیدارهای اروپاییان با اپوزیسیون انجام می‌شود، متاسفانه طی سال‌های اخیر اپوزیسیون و منافقین رفت و آمدهای زیادی به پارلمان اروپا داشته‌اند که این رفت و آمدها ذهنیت‌های منفی علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرده است.

نماینده مردم شاهرود تاکید کرد: اعضای پارلمان اروپا باید با مقامات جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم مذاکره کنند تا با مواضع جمهوری اسلامی بیشتر آشنا شوند، پارلمان چند ملیتی اروپا از ظرفیت خوبی برخوردار است و طبیعتا پارلمان ایران نیز دارای ظرفیت خوبی است. وی با بیان اینکه تاریخ این سفر هنوز به صورت دقیق مشخص نیست، گفت: به احتمال زیاد این سفر طی هفته آینده انجام خواهد شد و برنامه‌های آن در دست طراحی است.