هشدار احمدی‌نژاد به بهانه‌تراشان و سنگ‌اندازان

هرکس که بخواهد جلوی پیشرفت مردم بایستد، ظرف ‌٢ ثانیه او را از جلوی راه برخواهند داشت

رییس‌جمهور بار دیگر به کسانی که در مسیر کار دولت سنگ‌اندازی و بهانه‌تراشی می‌کنند هشدار داد که «هرکس که بخواهد جلوی پیشرفت مردم بایستد، ظرف ‌٢ ثانیه او را از جلوی راه برخواهند داشت.» به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد درسفر استانی خود به خراسان جنوبی و در جمع مردم بیرجند با اشاره به این‌که کار بر زمین مانده فراوان است؛ اگرچه کارهای انجام شده نیز زیاد است، افزود: یکی از مهم‌ترین کارهایی که امروز دولت و ملت باید انجام دهند ایجاد اشتغال برای جوانان و ریشه‌کن کردن بیکاری است و البته این امر شدنی است. دولت به لطف مردم و با کمک همه‌ بخش‌ها قول داده است که ‌دو ونیم میلیون شغل ایجاد کند و ان‌شاءالله این کار را خواهد کرد. برای ملت ایران عیب است که بهترین جوان‌ها را در اختیار داشته باشد، ولی در برخی مناطق و شهرها ببیند که جوان‌ها از بیکاری رنج می‌برند.

وی با بیان این‌که متاسفانه بعضی‌ها دانسته یا ندانسته در خط دشمن حرکت می‌کنند، اظهار کرد: برخی افراد به جای این‌که به انجام کارها کمک کنند، شروع به بهانه‌تراشی کرده‌اند و به این ترتیب به دولت و کشور هجوم آورده‌اند و با متهم کردن این و آن، سنگ‌اندازی می‌کنند تا کارها انجام نشود. بنده و همکارانم مصمم هستیم که در مسیر سازندگی ایران تلاش کنیم و به خدا اگر دشمنان از آسمان سنگ و گلوله هم بریزند ما از مسیر نوکری مردم و کار برای کشور دست نخواهیم کشید.

رییس‌جمهور خطاب به مخالفان خود گفت: شما با من مشکل دارید، ولی با مردم که نباید مشکل داشته باشید. هرچه دلتان می‌خواهد به ما بگویید، ما هم که جواب نمی‌دهیم و این مساله را آزاد گذاشته‌ایم، ولی بدانید که این ملت بیدارند و اگر وقتش برسد و هرکس که بخواهد جلوی پیشرفتشان بایستد ظرف ‌٢ ثانیه او را از جلوی راه برخواهند داشت.

مردم لیبی هوشیار باشند

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به حوادث لیبی اشاره و خاطرنشان کرد: ملت لیبی ملتی ریشه‌دار است که سابقه طولانی مبارزه با استعمار دارد. این ملت برای عدالت و ارزش‌های الهی حرکت کرده است، اما مستکبران به جای این‌که به آنها کمک کنند، با سوءاستفاده از شورای امنیت و صدور قطعنامه‌ مبهم و چندپهلو به بهانه‌ کمک به مردم لیبی، ارتش ناتو را وارد ماجرای لیبی کردند و هواپیماها، توپ‌ها و تانک‌های خود را وارد لیبی کردند و مردم لیبی را کشتند و اجازه ندادند آماری از کشتارهای مردم توسط ناتو منتشر شود و امروز لیبی را به یک ویرانه تبدیل کرده‌اند. وی گفت: امروز هم اهداف آن‌ها کاملا روشن است. آنها تلاش می‌کنند بر لیبی و منابع آن تسلط پیدا کنند و به بهانه بازسازی، ثروت این ملت را چپاول کنند و بحران اقتصادی خود را با این کارها برطرف کنند. من خبرهای موثق دارم که نشان می‌دهد از هم‌اکنون این کشور و منابع آن را بین خود تقسیم می‌کنند و ویرانه‌ها را می‌خواهند با قیمت‌های چندبرابر بازسازی کنند.

مشت ناتو باز شده است

رییس‌جمهور تصریح کرد: آنها آمده‌اند تا لیبی را چپاول کنند و این خطر بزرگی است. من خطاب به لشگریان ناتو اعلام می‌کنم که امروز مشت شما باز شده است و همه‌ شما دروغگوهای بی‌شرم و فریبکار هستید. ملت شما را شناخته‌اند و دوره استعمار شما به پایان رسیده است و این را در مخ خود فرو کنید که دوره‌ استعمار دیگر برنمی‌گردد. خیال کرده‌اید با یک تکه کاغذ از شورای امنیت که امروز بی‌آبروترین نهاد بین‌المللی است می‌توانید ثروت لیبی را تقسیم کنید؟ کور خوانده‌اید. این بار ملت لیبی مشت محکم بر دهان هرکسی که برای تصاحب ثروت و استقلال لیبی تلاش می‌کند، می‌زند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: از مسیر سقوطی که در آن هستید برگردید، این به نفع شما است. شما بین ملت‌ها آبرو و جایگاه ندارید و رو به اضمحلال هستید و چنین کارهایی شما را نجات نخواهد داد. دست از زشت‌کاری بردارید و دل‌هایتان را پاک کنید و انسان شوید. من به شما بیدارباش می‌دهم. ملت‌های منطقه از ظلم و اهانت‌ها و دخالت‌های شما به ستوه آمده است و قیام‌ها علیه شما و دیکتاتورهای ساخته دست شما است.

کشتار مساله را حل نخواهد کرد

احمدی‌نژاد همچنین خطاب به ملت‌های منطقه اظهار کرد: آزادی، کرامت، احترام و توحید حق ملت‌ها است. ملت‌ها حق دارند که حاکمانشان را خودشان انتخاب کنند و برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند، اما باید با تفاهم در کنار یکدیگر بنشینند و هیچ‌کس کسی را نکشد؛ چرا که کشتار از سوی هر طرف که باشد، مساله را حل نخواهد کرد و تخریب به نفع دشمنان است.

وی انتخابات آزاد، حق تعیین سرنوشت، آزادی و عدالت را از جمله حقوق ملت‌ها برشمرد و افزود: دولت‌ها باید با کمک ملت‌ها این حقوق اساسی را محقق کنند و ملت‌ها هم بدون درگیری و با همفکری و همدلی تصمیم بگیرند و کشورهای خود را آزاد کنند و در عین حال مراقب دشمنان باشند؛ چرا که آمریکایی‌ها و متحدان آنها مترصد این هستند که از پنجره وارد شوند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که معیار مردمی بودن، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواه بودن این است که ملت‌ها در برابر آمریکا و متحدانش بایستند، گفت: بیداری و هوشیاری ملت‌ها مانع از آن خواهد شد که آمریکا و متحدان آن بار دیگر بر منطقه‌ ما مسلط شوند.

دعا کنید خدا خزانه را پر پول کند

همچنین به گزارش ایلنا، رییس جمهور درباره پروژه آب‌رسانی به استان خراسان و عدم اجرایی شدن این پروژه، گفت: همه باید یک کار دائمی انجام دهیم و به سراغ اصل کار برویم، روزی و باران و آب دست خداست و هر روز در نماز و مساجد و در هر حال دعا کنیم تا خدا باران نازل کند. چه اشکالی دارد هر کس در هر حالتی که هست برای نزول باران دعا کند. دعا کنید خدا خزانه را پر پول کند و نجات بدهد تا خط لوله به بیرجند و خراسان جنوبی بکشیم.

وی در پایان از مردم به خاطر این‌که در انتخابات ریاست جمهوری دهم به او رای دادند و نیز حضور حماسی‌شان در استقبال از دولت تشکر کرد.