طلایی: 90 درصد گدایان از کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه (دیروز) شورا گزارشی در مورد آسیب‌پذیرترین مناطق تهران و طرح مقابله، کنترل و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش مهر، مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری مسوولیت مستقیمی در خصوص برخورد با آسیب‌ها ندارد، گفت: شورا با استفاده از ظرفیت‌هایش به موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد. طلایی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است، گفت: مناطق ۱۲، ۱۶ ،۱۷، ۱۸، ۱۳، ۱۴، ۱۹ و ۲۰ تهران بیشترین معتادان را دارند. همچنین بیشترین تکدی‌گری در مناطق ۱، ۳، ۲ و ۵ رخ می‌دهد.

بیشترین زنان ولگرد در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶

وی با اشاره به آمار زنان خیابانی گفت: مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ میانگین بیشترین زنان ولگرد را دارند و بیشترین کارتن خواب‌ها در مناطق ۷، ۱۲ و ۱۶ ساکن هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه رشد طلاق و پیامدهای آن در تهران قابل توجه است، گفت: متاسفانه پیامدهای ناشی از طلاق و مشکلات زنان سرپرست خانواده نادیده گرفته می‌شود.طلایی اعتیاد را مشکل پنهان جامعه دانست که آمار دقیقی در رابطه با آن وجود ندارد و گفت: متاسفانه جنسیت، سن و نوع مواد مخدر تغییر کرده و استفاده از مواد افیونی به شیشه تغییر کرده است.

سازمانی مستقل برای ساماندهی دوجنسه‌ها

وی دو جنسه‌ها و زنان خیابانی را از دیگر آسیب‌های شهر تهران دانست و گفت: تنوع و رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی، تشکیل یک سازمان مستقل را در این زمینه گوشزد می‌کند. متاسفانه تنوع دستگاه‌های متولی و موازی کاری و پراکندگی و تداخل کاری سبب شده طرح‌های این حوزه آن طور که باید کارآمد نباشند.

طلایی با انتقاد از بودجه کم شهرداری در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: ۹۰ درصد از بودجه سازمان رفاه صرف احداث دو گرمخانه در سطح شهر شده است.

طلایی تاکید کرد: ۷۵ درصد متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر از توان کاری برخوردار هستند و تنها ۱۰ درصد آنها سن بالای ۵۱ سال دارند و ۹۰ درصد آنها از حقوق کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند.