رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالله گل وقوع حادثه زلزله در ترکیه و کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم این کشور را به دولت و ملت ترکیه تسلیت گفت و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر وشکیبایی مسالت کرد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد شامگاه دوشنبه در مکالمه تلفنی با عبدالله گل رییس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب‌دیده در حادثه زلزله خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هرگونه کمک انسان‌دوستانه و مساعدت به مردم زلزله‌زده ترکیه آمادگی کامل دارد. عبدالله گل نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی رییس‌جمهورایران با دولت و ملت ترکیه، از تلاش‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه تشکر کرد و گفت: ایران و ترکیه دو کشور زلزله‌خیز هستند و ما باید با گسترش همکاری‌های دوجانبه تدابیر لازم را برای پیشگیری از آثار اسفبار اینگونه حوادث اتخاذ کنیم.

روسای جمهور ایران و ترکیه همچنین در این مکالمه تلفنی مهم‌ترین تحولات منطقه از جمله پدیده تروریسم و مزاحمت‌های گروهک‌های تروریستی پژاک و منافقین برای دو کشور را مورد اشاره قرار دادند و با بیان اینکه وجود تروریسم، توطئه سلطه‌گران برای تسلط بر منطقه است، بر همکاری سازمان‌ها و نهادهای دو کشور برای مقابله با این پدیده شوم تاکید کردند.