سید شریف‌حسینی وضعیت رودخانه کارون را اسفناک توصیف کرد و گفت: اگر دولت درصدد رفع این مشکل برنیاید به زودی شاهد بحرانی شدید خواهیم بود. نماینده اهواز در مجلس هشتم در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: هم اکنون آبی که به خرمشهر و آبادان می‌رسد به دلیل جذر و مد دریا وارد رود کارون می‌شود وگرنه آب این رودخانه دیگر کشش رسیدن به این شهرها را ندارد. وی ادامه داد: وقتی خروجی آب نه براساس نیاز منطقه بلکه بر پایه تولید برقی باشد که وزارت نیرو مسوولیتش را به «آب نیرو» داده است، چنین اتفاقی رخ می‌دهد.این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در پایین دست رود کارون مردم برای آب شرب نیازمند این رودخانه‌اند که با توجه به وضعیت نامناسب آن اکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

حسینی با یادآوری درخواست برخی کشاورزان برای برداشت آب، گفت: هم‌اکنون کشاورزان برای آبیاری ۷۰هزار هکتار زمین درخواست آب دارند ولی ما از انجام این درخواست عاجزیم. وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس طرحی برای رفع مشکلات مذکور ارائه داده است یا خیر، گفت: یکی از بهترین راهکارها جلوگیری از انتقال آب است در صورتی که این امر کنترل نشود دیگر رودخانه‌ای نخواهیم داشت؛ بر این اساس و برای دستیابی به اجرایی شدن این راهکار جلسه‌ای با مسوولان از جمله وزیر نیرو برگزار کردیم.

حسینی ادامه داد: به زودی نیز نمایندگان استان‌های چهارمحل بختیاری ، لرستان و خوزستان نشستی با رییس مجلس برگزار خواهند کرد تا پیش از آنکه فاجعه‌ای به نام کارون در جنوب کشور رخ دهد، نسبت به رفع اقدام کنیم.