اهواز، آلوده‌ترین شهر دنیا نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره معرفی اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا از نظر ذرات معلق از سوی سازمان بهداشت جهانی، گفت: اهواز آلوده‌ترین شهر دنیا نیست و کشورهای مجاور از نظر ذرات معلق در هوا، آلوده‌تر هستند، ولی در این کشورها وضعیت هوا پایش نمی‌شود. به گزارش ایسنا، محمدجواد محمدی‌زاده در پایان سفر خود به شهرستان‌های دزفول و شوش و در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه وضعیت ریزگردها در اهواز و دیگر شهر‌ها نامناسب است، گفت: منشاء این آلایندگی مربوط به خارج از مرزها است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره انتخاب اهواز به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا از نظر ذرات معلق از سوی سازمان بهداشت جهانی، افزود: سازمان بهداشت جهانی در این گزارش همه آیتم‌های آلایندگی هوا را بررسی نکرده و تنها شاخصی که اعلام شده ذرات معلق و میزان گرد و غبار است. اهواز آلوده‌ترین شهر دنیا نیست و کشورهای مجاور از نظر ذرات معلق در هوا، آلوده‌تر از اهواز هستند. ولی در این کشورها وضعیت هوا پایش نمی‌شود.

وی درباره حادثه منجر به فوت یک شکارچی در منطقه حفاظت شده دنا، گفت: درک قاضی و علم قاضی مبنی‌بر خصومت شخصی و قتل عمد است، در حالی که واقعیت این گونه نبوده و حادثه در زمان انجام یک ماموریت اداری و وظیفه سازمانی پیش آمده که منجر به فوت یک شکارچی غیرمجاز شده است.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر موضوع اصلی علم قاضی است که می‌گوید قتل عمد اتفاق افتاده است. با انجام پیگیری حقوقی ثابت می‌کنیم این حادثه قتل عمد نبوده و در عین حال تلاش برای جلب رضایت خانواده متوفی و صرف‌نظر از اجرای حکم انجام می‌شود.