مصباحی‌مقدم: نصف پول یارانه‌ها از بودجه عمومی تامین می‌شود

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: وعده آقای رییس‌جمهور که گفتند یارانه‌ها را ۳ برابر می‌کنند‌ عملی نخواهد شد و قابل اجرا نیست؛ چرا‌که اکنون هم که به مردم یارانه‌ می‌دهند، نیمی از این مبالغ از منابع بودجه عمومی تامین می‌شود و بعدها یک کسری بودجه سنگینی را به روی دست ما می‌گذارد. به گزارش دنیای‌اقتصاد، غلامرضا مصباحی‌مقدم روزگذشته در جلسه علنی مجلس در پی تذکری، ضمن اینکه از دولت خواست از این گونه وعده‌ها به مردم ندهند، گفت: با این اقدام، کسری بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی در پایان سال‌جاری ایجاد می‌شود که اگر هم بخواهند از منابع نفتی استفاده کنند، اثر بدی روی تورم می‌گذارد و آن‌را تشدید می‌کند که مردم از این تورم آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: سه‌شنبه شب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه خبری ۲۰:۳۰ رسما اعلام کردند که به حساب تمام نوزادان مبلغ یک میلیون تومان واریز می‌کنند که متاسفانه سال گذشته نیز این وعده داده شد؛ اما به آن عمل نشد.

وی افزود: سال گذشته قرار بود بانک ملی از منابع داخلی خود مبالغی را به حساب حدود ۵۰۰ نوزاد واریز کند؛ اما این کار انجام نشد و این موضوع به مطالبات مردم تبدیل شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: امسال نیز هیچ‌گونه قانون و بودجه‌ای برای تحقق این وعده وجود ندارد لذا جای سوال است که چرا اقدام خلاف قانون انجام داده و وعده نادرست به مردم می‌دهند.

شهاب‌الدین صدر، نایب‌رییس دوم مجلس که جلسه را اداره می‌کرد، در پاسخ به این تذکر گفت: دستگاه‌های مربوطه به تذکر ایشان توجه کنند که وعده‌ها و مطالبی که می‌گویند حتما قابل انجام باشد و قولی ندهند که غیرقابل تحقق باشد.