دنیای اقتصاد - در حالی که قاسم روانبخش، عضو جبهه پایداری از دیدار اعضای این جبهه با آیت الله مهدوی‌کنی در راستای رفع ابهامات این تشکل برای پیوستن به ۸+۷ خبر می‌دهد که محمد تقی رهبر، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با توصیه‌ای پدرانه به جبهه پایداری می‌گوید: نباید آنها خیلی به یکدیگر سختگیری داشته باشند و باید از اختلافات جزئی دست بردارند، چرا که در غیر این صورت خطر جدی به وجود می‌آید. اما در همین حال و با وجود پافشاری اعضای جبهه پایداری روی مواضعشان محمد حسن ابوترابی فرد می‌گوید: درهای کمیته ۸+۷ همچنان به روی جریان‌های اصولگرا و پایداری باز است.

دیداری برای رفع ابهام

در همین خصوص، یک عضو جبهه پایداری با اشاره به درخواست دیدار اعضای این جبهه با آیت‌الله مهدوی‌کنی و با تاکید بر اینکه «این دیدار در راستای رفع ابهامات این جبهه برگزار می‌شود» افزود: جبهه پایداری درصدد است علاوه بر دیدار با آیت‌الله مهدوی‌کنی، با دیگر بزرگان نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. قاسم روانبخش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه و شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی و با بیان اینکه «جبهه پایداری احترام ویژه‌ای برای آیت‌الله مهدوی‌کنی قائل است» گفت: این دیدار در راستای رفع ابهامات است، چراکه ابهامات اعضای جبهه پایداری رفع نشده است.

از دیگر سو، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رییس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه به وحدت نرسیدن اصولگرایان، خدمت به جریان انحرافی و جریان فتنه است، گفت:‌ ۸+۷ و جبهه پایداری باید با یکدیگر متحد شوند.

درهای ۸+۷ باز است

همچنین حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی عضو کمیته داوری و نظارت ۸+۷ در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص آخرین تصمیمات این کمیته درباره عدم حضور نمایندگان جبهه پایداری و جایگزینی دیگر گروه‌ها افزود: آخرین تصمیم ما، همان تصمیم اول ما است که جناب آقای ولایتی اشاره کردند؛ درهای کمیته به روی جریان‌های اصولگرا و پایداری باز است و ما از حضور آنها برای ارتقا و تحکیم پیوند اصولگرایان و اصولا تحکیم و پیوند همه دلدادگان به انقلاب اسلامی استقبال می‌کنیم.

ابوترابی در پاسخ به اینکه، اما نمایندگان جبهه پایداری تاکنون در جلسات این گروه شرکت نکرده‌اند، گفت: آرزوی ما این است که شاهد وحدت و انسجام بین نیروهای مدافع انقلاب و نظام در یک سطح بالاتر باشیم. وی درباره اینکه ممکن است تغییری در این کمیته ایجاد شود، اظهار کرد: آقای ولایتی سخنگوی کمیته است و اگر نیاز به اطلاع رسانی باشد، ایشان اعلام می‌کنند. بنده به میزانی که نیاز بود اظهار نظر کردم.