رییس مرکز آمار ایران و رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن کشور گفت: مردم ضمن همکاری با ماموران آمارگیری مطلع باشند که ماموران حاضر در سرشماری حق خارج کردن هیچگونه سند یا مدرکی از منازل را ندارند و چنانچه صاحبخانه به صورت دلخواه سندی را ارائه کرد باید در پایان کار آن را بازگردانند. به گزارش ایسنا، عادل آذر اعلام رسمی نتایج کامل سرشماری را اردیبهشت سال ۹۱ اعلام و اضافه کرد: هر سه‌روز یک‌بار، روند سرشماری به اطلاع مردم رسانده خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم در آذر ماه نتایج اولیه مشخص شود.

آذر با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در برگزاری هرچه بهتر این رویداد ملی، تصریح کرد: پیش‌بینی جمعیت ساکن در ایران که شامل اتباع بیگانه نیز می‌شود، ۷۵ میلیون و۵۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: سرشماری جمعیت را از نظر گروه‌های سنی، تفکیک جنسیتی، آمار اشتغال، بیکاری و سایر مشخصه‌های مهم در برنامه‌ریزی کشور، مشخص خواهد کرد.

او با بیان اینکه از دوسال قبل نیازسنجی و زمینه‌سازی برای انجام سرشماری آغاز شده است، گفت: در این دوره از سرشماری که از دوم تا بیست و دوم آبان ماه انجام می‌شود، اطلاعات حدود ۲۱ میلیون و۲۰۰ هزار خانوار به‌صورت فیزیکی در فرم‌ها ثبت خواهد شد.

آذر ادامه داد: ۵۴ هزار مامور در آمارگیری سال جاری شرکت خواهند کرد که در مجموع با احتساب سایر عوامل اجرایی این تعداد به ۱۱۴ هزار نفر می‌رسد.

رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن۹۰ با اشاره به اهمیت سرشماری سال جاری افزود: به ازای هر فرم ۲۰ دقیقه زمان برای تکمیل و ثبت اطلاعات پیش‌بینی شده که اگر این زمان رعایت شود، سرشماری در زمان مشخص شده به اتمام خواهد رسید، در غیراین‌صورت بین یک تا سه روز به زمان آن افزوده خواهد شد.