نمایندگان مجلس روز گذشته موضوع سوال ملی محمدرضا خباز نماینده کاشمر از حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار دادند که در نهایت این سوال با منصرف شدن خباز، به قانع شدن مجلس از پاسخ وزیر انجامید. به گزارش «دنیای اقتصاد»، سوال خباز مبنی براینکه «علت عدم اجرای برنامه کاری ارائه شده در هنگام رای اعتماد مجلس به جنابعالی چیست؟» مطرح شد و وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به آن با بیان اینکه حدود ۷۰ کار تحولی در آموزش و پرورش شکل گرفته است، تصریح کرد: بنده زمانی که می‌خواستم از مجلس برای حضور در وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرم، حدود ۳۰ مورد برنامه را به نمایندگان اعلام کردم که می‌خواهم انجام دهم و امروز به جرات می‌توانم بگویم که هر ۳۰ مورد در حال اجرا و پیشروی در آموزش و پرورش است.

حاجی‌بابایی افزود: تحول در کتب درسی ظرف ۶ سال و تغییر تمامی کتب درسی و نیز تغییر روش‌های تدریس در آموزش و پرورش از برنامه‌های دیگر این وزارتخانه بوده است. خباز نیز با زیرسوال بردن برخی از برنامه‌های وزیر و مقایسه وعده‌های وی در هنگام رای اعتماد و عملکردش در وزارتخانه گفت: ما چگونه به خودمان اجازه می‌دهیم که سرمایه‌های آینده کشور این‌گونه لطمه بخورند و افرادی که می‌خواهند با میز بازی کنند، به شما آمار غیر واقعی دهند و شما هم دلتان را به همان آمارها خوش می‌کنید.

نماینده کاشمر ادامه داد: بنده می‌گویم که نظارت داشته باشید و باید بدانید که دانش‌آموزان امروز ما در آینده‌ای نه چندان دور نخبگان این کشور خواهند بود.

خباز در خاتمه گفت: ‌فرمایشات آقای وزیر قانع‌کننده نبود و اگر آقای حاجی‌بابایی تصمیم دارند که نظارت را قوی‌تر کنند تا شرایط بهتری به‌وجود بیاید، بنده اعلام می‌کنم که از پاسخ‌های وی قانع شدم، اما اگر قرار باشد وضعیت فعلی را ادامه دهند، این ره که تو می‌روی اشتباه است.