واکنش ضرغامی به پخش مستند بی.بی.سی درباره مقام معظم رهبری

رییس سازمان صدا و سیما گفت: دشمنان فکر می‌کنند با مستندسازی می‌توانند خط و نشانی منفی از رهبر معظم انقلاب نشان دهند، در حالی که ناخواسته مبلغ افکار و سخنان ایشان شده‌ و ناخودآگاه مواردی از برتری‌های ایشان را نشان داده‌اند. به گزارش مهر، عزت‌الله ضرغامی در همایش «رسانه و جهاد اقتصادی در افق چشم‌انداز» که صبح دیروز برگزار شد، با اشاره به مستندی که درباره رهبر معظم انقلاب توسط شبکه بی.بی.سی فارسی پخش شد، گفت: دشمنان فکر می‌کنند با مستندسازی می‌توانند خط و نشانی منفی از رهبر انقلاب نشان دهند، در حالی که ناخواسته مبلغ افکار و سخنان ایشان شده‌اند و ناخودآگاه مواردی از برتری‌های ایشان را نشان داده‌اند. چون این برتری‌ها برای مردم دنیا واضح است که یکی از این برتری‌ها مدیریت و برنامه‌ریزی ایشان است که در ۲۰ سال اخیر داشته‌اند. البته آنها با قصد و نیت دیگر این کار را کردند و قصدشان این بود که جایگاه مرجعیت رهبری را تضعیف کنند، اما این یک امتیاز است که مرجعی در مسائل اداره کشور سرآمد باشد.

بعضی اوقات سند چشم‌انداز چماقی می‌شود برای کوبیدن

ضرغامی گفت: سند چشم‌انداز که از قانون اساسی مهم تر نیست. امام خمینی (ره) ۱۰ سال بعد از اجرای قانون اساسی احساس کرد این قانون نیاز به بازنگری دارد و به این ترتیب قانون اساسی مورد بازنگری قرار گرفت. متاسفانه همه هم به اندک بهانه‌ای متهم می‌شوند که سند چشم‌انداز را زیر پا گذاشته‌اند. بعضی اوقات سند چشم‌انداز چماقی می‌شود برای کوبیدن. گاهی اوقات برخی گروه‌ها برای تصفیه حساب از سند چشم‌انداز استفاده می‌کنند. امام خمینی(ره) گفته‌اند کسی که می‌خواهد فردی را امر به معروف کند، باید قلبش از محبت آن فرد مالامال باشد. اما اگر کار کینه‌توزانه یا تسویه‌حساب شد مانند زمین خشکی خواهد بود که هیچ محصولی در آن نمی‌روید. برخی اوقات هم آن‌قدر کار را سخت نشان می‌دهیم که مسوولان می‌ترسند طرف آن کار بروند. باید منشوری به قضایا نگاه کنیم.

وضع ما از نظر برخورد با شهروندان در مقایسه با آمریکا جای تعریف دارد

این مقام مسوول با اشاره به مسائل رسانه‌ای گفت: موضوع بیداری آمریکایی که پرس‌تی‌وی آن را پوشش می‌دهد، واقعا حقیقت دارد. جالب است که شبکه‌ها و رسانه‌های دشمن یک تصویر در وقایع فتنه پیدا کرده‌اند که در آن یک عضو نیروی انتظامی با شهروندی برخورد بد دارد و هنوز آن تصویر را پخش می‌کنند و جالب است که در سایت‌هایی مانند یوتیوب یا فیس‌بوک روزانه فیلم‌های زیادی از برخورد بد نیروهای خودشان با مردمشان منتشر می‌شود. این وقایع با وجود این همه ادعا و برنامه‌ریزی در اروپا و آمریکا در حال اتفاق است. وضع ما از این جهات بسیار تعریف دارد.

یک خاطره بنزینی و ارتباط آن با اداره کشور

رییس سازمان صدا و سیما افزود: به یاد دارم در مسافرتی، هواپیمای ما بنزین برای پرواز نداشت و با توجه به تحریم و مشکلاتی که وجود داشت، پول بنزین هواپیما را مسافران پرداخت کردند. کشور این گونه در حال اداره شدن است که خیلی از مواردش گفتن ندارد، چون نباید دشمن شاد بشویم. در کل سند چشم‌انداز باید عامل وحدت باشد نه اینکه اگر صحبتش شد، پشت مسوول خدمتگزار بلرزد که سیل تهمت‌ها شروع می‌شود.

اگر از توهین به مسوولی خوشحال شدیم، مشکل از خودمان است

وی در پایان گفت:‌ سال‌ها پیش وقتی در صف نانوایی کسی به نظام توهین می‌کرد با او درگیر می‌شدیم و کتک‌کاری می‌کردیم. به خانه هم برمی‌گشتیم می‌پرسیدند نان چه شد، می‌گفتیم کتک‌کاری کردیم، اما اگر می‌بینیم که امروز در صف نانوایی به وزیری یا وکیلی که دوستش نداریم، توهین می‌شود و ما خوشحال می‌شویم یعنی مشکل از خودمان است.