شناسایی 2/1 میلیون معتاد دائمی

فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد دائم المصرف در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی دیروز در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد دائم المصرف شناسایی شده‌اند که برخی از آنها دارای تمکن مالی بوده و نیاز مالی ندارند. همچنین ۴۰۰ هزار معتاد هروئین در کشور شناسایی شده‌اند که مرکز درمانی برای اقامت دائمی آنها وجود ندارد. وی همچنین، اظهار کرد: امروزه رسانه‌ها و ماهواره به ترویج فساد می‌پردازند و دیگر مرزی در عبور اجتماعی، سیاسی و اخلاقی وجود ندارد. بسترسازی برای نافرمانی مدنی و ایجاد شکاف بین مردم و مردم و حکومت و مردم ابعاد جدید جرم است. این در حالی است که توسعه جرایمی همانند مواد مخدر، تروریست و خشونت هم‌اکنون در دستور کار مجرمان قرار دارد.

پلیسی که در خیابان‌ها گشت می‌زند نمی‌تواند با اختلاس برخورد کند

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اختلاس بزرگی که چندی پیش کشف شد، تاکید کرد: پلیسی که در خیابان‌ها برای ایجاد امنیت گشت می‌زند دیگر نمی‌تواند با این جرایم مقابله کند و نیاز به یک پلیس به روز و کارآمد داریم.

وی افزود: شعار امسال هفته ناجا بر این امر تاکید دارد که امنیت یک موضوع چند بعدی است که سه ضلع مردم، حاکمیت و پلیس در تامین آن نقش دارند.

احمدی مقدم تاکید کرد: حاکمیت وظیفه قانونگذاری و رفع خلاءها را دارد؛ چرا که مجرمان همیشه از خلاهای قانونی برای ارتکاب جرم استفاده می‌کنند.

به گفته وی اگر دستگاهی امروز به موقع به وظیفه خود عمل نکند در آینده با بحران روبه‌رو می‌شویم. انبوه بیکاری می‌تواند زمینه‌ساز بروز جرم باشد. همچنین تاخیر در ازدواج موجب افزایش فساد اخلاقی می‌شود.