روایت احمدی نژاد از «5 ماه سیاه نمایی علیه دولت»

رییس‌جمهور سه‌شنبه شب گذشته با حضور در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به موضوع اختلاس گفت: بعضی‌ها فکر نکنند یک بهانه‌ای به دست آورده اند و وقت آن است که با احمدی‌نژاد تسویه حساب کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد گفت: در پنج ماهه اخیر در داخل تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی علیه دولت خیلی شدت گرفته بود، به گونه‌ای تبلیغ می‌شد که دولت در شرایط مناسبی نیست و امسال نمی‌تواند حضور تاثیرگذار سال‌های قبل خود در مجمع عمومی سازمان ملل را تکرار کند، اما به فضل الهی همه این طراحی‌ها خنثی شد.احمدی نژاد تاکید کرد: شرایط داخل کشور این تصور را پیش می‌آورد که گویا مسوولیت بخشی از جنگ روانی و سیاه‌نمایی‌ها علیه دولت به افرادی در داخل کشور سپرده شده است تا گرد یاس در فضای عمومی کشور بپاشند و فضا را سیاه و بحرانی نشان دهند تا جایگاه دولت در یک معرکه بین‌المللی تضعیف شود.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در ارتباط با سوءاستفاده‌ مالی اخیر و برنامه‌ دولت برای نظارت هر چه بیشتر بر نظام بانکی گفت: چهار سال پیش گفتیم گزارش تمام گردش مالی کشور باید روی میز رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باشد، اما آن‌قدر فشار آوردند و جوسازی کردند که این اتفاق نیفتاد.رییس جمهور ادامه داد: این مساله را در اردبیل هم بیان کردم، اما از آن طرف این‌طور نباشد که بعضی‌ها فکر کنند یک بهانه‌ای به دست آورده اند و وقت آن است که با احمدی‌نژاد تسویه حساب کنند. بنده که فریاد زدم، ولی نخواستید عمل کنید، چطور است که دولت را متهم می‌کنید؟ دولت چه نقشی دارد؟ چرا عناصر دولت را متهم می‌کنید؟ احمدی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در اندیشه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تنها راه نجات ضربه زدن به ملت ایران است، افزود: آیا در چنین شرایطی باید در داخل کشور به چنین مسائلی مشغول شویم؟ دولت سکوت کرده است تا به انقلاب آسیبی نرسد. ایران امانتی تاریخی است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در یک بانک تخلفی انجام گرفته و دو بانک دیگر هم دخیل بوده‌اند، تصریح کرد: دستگاه قضایی وارد شده، دولت هم دارد کمک می‌کند تا این قضیه ریشه‌کن شود. دولت ادعایی دارد و در این زمینه مدعی است، اما متاسفانه بعضی‌ها منتظر فرصت بودند که به روی دولت خنجر بکشند؛ با این شیوه برخورد، چطور می‌شود کشور را اداره کرد؟ البته این روش‌ها شکست خورده است.رییس جمهور خاطرنشان کرد: مخالفین دولت می‌خواهند ملت را نسبت به کل حرکت خود بدبین کنند. دولت مدعی آن نیست که در عملکردش ضعف نیست، اما این ضعف ربطی به ملت ندارد. اشکال از سیستم عدالت در قوای مختلف است، اما برخی می‌خواهند از ملت انتقام بگیرند، بعضی‌ها می‌گویند چون ملت به این دولت و رییس جمهور رای داده است باید از آنها انتقام گرفت.

رابطه ایران با آمریکا رابطه‌ای مشروط است

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره مواضع وی در مورد برقراری رابطه با آمریکا، تصریح کرد: رابطه ایران با آمریکا رابطه‌ای مشروط است، اما نه به شرایط ما یا آمریکایی‌ها بلکه به شرایط عادلانه و انسانی. ما طرفدار برقراری رابطه با همه هستیم و آن را به نفع جهان می‌دانیم، اما نباید در این مساله کسی خود را در موضع برتر قرار دهد و به صورت یکجانبه برای این رابطه شروطی تعیین کند. جمهوری اسلامی ایران حرف‌های حقی دارد که در بیان و دفاع از آنها ضعف، واهمه یا هراسی ندارد و بنده بارها اعلام کرده ام که حاضرم در حضور رسانه‌ها با رییس جمهور آمریکا مناظره کنم.احمدی نژاد همچنین گفت: ما با اساس حضور نظامیان آمریکایی در منطقه مخالف هستیم و معتقدیم برای اینکه زمینه برخورد از بین برود، باید نیروهای آمریکایی از منطقه خارج شوند.

تورم حاصل از هدفمندی ۴ درصد بود

رییس جمهور با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: در ایران تقریبا همه مدعیان می‌گفتند که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تورمی ۶۰ درصدی را به دنبال دارد و تورم و بحران‌های اجتماعی بعد از اجرای این طرح غوغا می‌کند و هر چه به آنها می‌گفتیم که مدل ارزیابی‌های شما غلط است و از سوی دیگر ملت ایران را نشناخته‌اید، قبول نمی‌کردند.

رییس‌جمهور گفت: آمارها می‌گویند که در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تورم شش درصد افزایش یافته است که ۲ درصد از این مقدار هم متاثر از افزایش نرخ جهانی تورم است. دولت برای سال ۹۰ تورم یک رقمی را هدفگذاری کرده است و قطعا تا پایان سال شاهد روند نزولی شاخص تورم خواهیم بود.

انتقاد از استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه

رییس جمهور درباره استقرار موشک‌های دفاعی ناتو در ترکیه نیز گفت: ناتو دو کار انجام می‌دهد؛ یکی تصرف کشورهاست که افغانستان را تصرف کرد و الان هم وارد لیبی شده‌اند. حرکت دوم نیز نجات رژیم صهیونیستی است. هر چه باشد باید گفت هدف ناتو از دخالت در منطقه نجات رژیم صهیونیستی است، استقرار سپر دفاعی هم در همین راستاست تا اگر روزی علیه ایران اقدام کردند، موشک‌های ما به سرزمین‌های اشغالی نرسد. به دوستان ترکیه‌ای هم گفتیم که این کار درستی نبود. این در وهله اول به ضرر آنهاست، چرا که ناتو نمی‌خواهد هیچ کدام از کشورهای منطقه قدرت بگیرند. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها طبق معمول اشتباه می‌کنند، رژیم صهیونیستی رفتنی است. اوباما دو صفحه از نطق خود در سازمان ملل را برای نجات این رژیم اختصاص داد، اما این کارها نتیجه‌ای نخواهد داشت.