رییس سازمان انرژی اتمی درباره تاثیر تحریم‌ها در پیشرفت‌های هسته‌ای کشور گفت: ما فشارها را به فرصت تبدیل کردیم، تحریم به فرصت تبدیل شده و کشور به خودکفایی رسیده است و در آینده نزدیک به صادرکننده عمده تجهیزات هسته‌ای در جهان تبدیل خواهیم شد. به گزارش ایرنا، فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین همایش ملی نخبگان جوان در جمع خبرنگاران گفت: دستاوردهای امروز هسته‌ای کشور مرهون تلاش ۱۵ سال گذشته و ورود فارغ‌التحصیلان جوان به صنعت هسته‌ای بوده است. وی ادامه داد: مطمئنا توسعه کار ما و توزیع ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای می‌طلبد که در این زمینه ۲۰ برابر گذشته به جذب نیرو بپردازیم. درخواست ما این است که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور استادان ما را رشد دهند و به تشویق آنها بپردازند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده این سازمان در ارتباط با تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای و راه اندازی نیروگاه‌های بومی در کشور گفت: در این راستا به تخصص‌های مختلف دانشگاهیان و جذب نخبگان در تخصص‌های مختلف نیازداریم.

وی توسعه صنعت هسته‌ای کشور را موجب رشد صنایع علمی کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که با رشد هسته‌ای زمینه رفاه مردم در جامعه فراهم شود.