رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تخلف بزرگ بانکی اخیر، گفت: رویکردمان در این زمینه، خویشتن‌داری و رعایت مصالح کشور است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در جلسه هفتگی سازمان بازرسی که صبح دوشنبه با حضور کارکنان و مدیران سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با اشاره به لزوم نقد سازمان بازرسی کل کشور و پذیرش این انتقادها تصریح کرد: این روزها شاهد طرح برخی انتقادها هستیم که سازمان بازرسی نه تنها از انتقادها نگران نیست، بلکه معتقد است در جایگاهی است که باید نقد شود. رییس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: عده‌ای که خود متخلف هستند به جای جبران تخلفات و عذرخواهی به این و آن حمله می‌کنند و به کسی که سعی کرده در راستای انجام وظیفه خود ضعف را شناسایی و اعلام کند، پرخاشگرانه و بی‌ادبانه و حتی با خلاف‌گویی تعرض می‌کنند. متاسفانه این رفتار هم‌اکنون مشاهده می‌شود. پورمحمدی با اشاره به آیه شریفه «ای کسانی که ایمان آوردید از چیزهایی پرسش نکنید که اگر حقیقت آنها برایتان آشکار شود، شما را اندوه‌زده و ناراحت می‌سازد»، اظهار کرد: به تعبیر قرآن مدام سوال نکنید چون اگر بنا باشد آشکار شود، ناراحت می‌شوید. ما به اینها می‌گوییم بگذارید خویشتن‌داری و رعایت مصالح و تصمیم‌گیری بر اساس تعقل و تدبیر که تاکنون رویکرد سازمان بازرسی کل کشور بوده، ادامه پیدا کند. به صورت مداوم نیش زبان نزنید چون اگر بنا باشد بگوییم، خیلی چیزها را مطرح می‌کنیم. به پرونده‌های بسیاری اشاره می‌کنیم و سوابق زیادی را مطرح می‌کنیم.

وی با طرح این سوال که «چه اصراری دارید سازمان را به این مرز بکشانید؟»، تصریح کرد: تخلف و جرمی است که آشکار شده و باید رسیدگی شود. بگذارید ذهن مردم از این بابت به هم نریزد. اگر خطایی رخ داده باید همه تلاش کنیم که جبران شود. چون این خطا در حوزه شما واقع شده شما باید تلاشتان مضاعف باشد تا این مساله جبران شود. ما نیز کمک می‌کنیم. مردم هم از همه چیز مطلعند. رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: سازمان بازرسی با این نوع اظهارات و نسبت‌های ناروا زمین‌گیر نمی‌شود. توصیه ما این است که فرار به جلو نکنند و جلوی انحراف را بگیرند تا حداقل تخلف ادامه پیدا نکند و مشکل جدیدی به وجود نیاید. اینکه به عملکرد و اقدامات سازمان بازرسی بازگردیم و بگوییم سازمان بازرسی کجا بوده و چه کار کرده و اقداماتی از این قبیل، مشکلی را حل نمی‌کند. رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: آن کسی که تخلف کرده یا حامی تخلف است یا این تخلف در مجموعه تحت نظر او اتفاق افتاده باید سر جای خود بنشیند. بهترین هدایت و دلسوزی ما این است که سر جای خود بنشیند و عذرخواهی کند تا حجم مجازاتش کاهش پیدا کند. این نوع برخورد، کمکی به شما نمی‌کند. اینکه بیایید با فرافکنی دیگران را متهم کنید مشکلی را حل نمی‌کند.

پورمحمدی با بیان اینکه «اگر مجرمی پرخاشگری کند به جرم خود می‌افزاید»، تاکید کرد: همه باید به وظایف خود عمل کنند، مستند و دقیق اظهارنظر کنند و هیچ کس نباید ادعای گزاف داشته باشند.