جدال لفظی رییس دیوان عدالت و معاون رییس جمهور بر سر بند«پ»

دنیای اقتصاد- بحث بر سر پیدا کردن بند «پ» در پرنده حمید بقایی، معاون اجرایی رییس جمهور به جدال لفظی وی با رییس دیوان عدالت اداری بدل شده است. منتظری رییس دیوان عدالت اداری راجع به پرونده بقایی گفته بود که «آقایان از بند پ استفاده کرده‌اند.» بقایی هم در پاسخ گفته است که «خیلی گشتیم؛ اما در قانون بند «پ» را پیدا نکردیم.» رییس دیوان عدالت اداری هم مجددا در پاسخ به بقایی گفته است که «حالا حالاها باید بگردید تا بند «پ» را پیدا کنید.» حمید بقایی در جریان یکی از پرونده‌هایی که مربوط به ریاست وی در سازمان گردشگری بوده است به انفصال از خدمت محکوم شده بود، ولی رای صادره بلافاصله نقض و قرار شد در دادگاه تجدید نظر دوباره رسیدگی شود. رییس دیوان عدالت اداری درآن مقطع گفته بود که «آقایان در این پرونده از بند «پ» استفاده کرده‌اند.» بقایی اما در گفت‌وگوی دیروز خود با خبرگزاری فارس، در واکنش به این سوال که اخیرا رییس دیوان عدالت اداری شما را متهم به استفاده از بند «پ» در پرونده‌تان کرده است، توضیح داد: هر جای قانون دیوان عدالت اداری را که گشتیم، چیزی به نام بند «پ» پیدا نکردیم بنابراین ایشان توضیح دهند منظورشان از بند «پ» چیست تا من بررسی کرده و پاسخ آن را بدهم؛ چراکه ایشان طوری صحبت ‌کرده‌اند که ما واقعا فکر کردیم بند «پ» یک ماده قانونی است.

آنقدر بگردید تا «بند پ» را پیدا کنید

رییس دیوان عدالت اداری اما در پاسخ به اظهارات حمید بقایی، گفت: آنقدر باید بگردید تا بند «پ» را پیدا کنید. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با فارس درباره اظهارات حمید گفت: حالا حالاها باید بگردید تا بند «پ» را پیدا کنید. وی با بیان اینکه پرونده در حال رسیدگی است، گفت: در آینده نزدیک و ظرف مدت کوتاهی نتیجه اعلام خواهد شد.

منتظری در پاسخ به این سوال که دقیقا چه زمانی رسیدگی به این پرونده به پایان می‌رسد گفت: ما همیشه به دولتمردان توصیه می‌کنیم به مردم وعده‌ای ندهند که نتوانند به آن عمل کنند؛ پس خودمان هم باید اینگونه باشیم.وی ادامه داد: من هم نمی‌توانم زمان دقیق را اعلام کنم، اما شعبه موردنظر در حال رسیدگی است و سعی می‌کنیم در اولین فرصت اطلاع‌رسانی کنیم.